از بین بردن کک مک و لک صورت با پلاسما و پلکسر

تاریخ انتشار : 9 آبان 1400
نویسنده : کارن طب
درمان کک و مک

پلاسما لک صورت یک روش ایده‌آل برای از بین بردن کک مک و لک‌های پوستی است. هر چند به اعتقاد من، کک مک بسیار زیباست اما اگر شما این زیبایی را نمی‌خواهید، پلاسما و پلکسر کک مک می‌تواند راه نجات شما باشد. پلاسما کک مک از آن دست عمل‌های سرپایی است که در یک الی دو جلسه به نتیجه مطلوب می‌رسد. برای آشنایی کامل با این روش درمانی، تا انتها با کارن طب همراه باشید.

دلیل وجود کک مک و لک صورت

کک مک از آن دست لک‌های پوستی جذاب است که معمولا به رنگ‌های قرمز یا قهوه‌ای روشن روی پوست ایجاد می‌شود. معمولا در فصل تابستان بیشتر خودنمایی می‌کند و در زمستان‌ها کم و بیش سر و کله‌اش پیدا می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل بروز کک مک ها هم این است که شما از سفید برفی‌های خدادادی هستید و پوست شما رنگ روشنی دارد. اما تنها دلیل کک مکی بودن شما این نیست! درواقع سه عامل ژنتیک (وراثت)، پوست روشن و نور آفتاب، در نهایت به ظهور این لک‌های دلربا منجر می‌شود. اما پلاسما کک مک یا حتی پلکسر کک مک می‌تواند به راحتی این لک های پوستی را از بین ببرد.
پلاسما کک مک

اگر تمایل دارید درباره تزریق فیلر لب و مراحل انجام این عمل اطلاعات به دست آورید، می‌توانید به این لینک مراجعه فرمایید

پلاسما لک صورت

یکی از کاربردهای اصلی پلاسما درمان لک صورت است. پلاسما لک صورت با دستگاه پلاسماجت و پلکسر انجام می‌شود. در رابطه با کک مک های صورت نیز به همین روش می‌توان اقدام کرد. دستگاه های پلاسماجت و پلکسر، از جمله روش‌های غیرتهاجمی برای از بین بردن لکه های پوستی به شمار می‌روند. بدون هیچ گونه درد و خونریزی می‌توان در یک الی دو جلسه، به نتیجه مطلوب رسید. علاوه‌بر این، لکه های پوستی که بر اثر جای زخم، آکنه و … باقی مانده‌اند، می توانند با روش پلاسما لک صورت به سادگی برطرف شوند. لازم به ذکر است که نوع درمان پلکسر کک مک با پلاسماجت کک مک کمی متفاوت است اما اساس هر دو روش یکسان است. در ادامه با ما همراه باشید.

پلکسر کک و مک

پلاسما کک مک با دستگاه پلاسماجت/پن

پلاسما حالت چهارم ماده است و فضایی از یون‌های آزاد مثبت و منفی را شامل می‌شود. در روش پلاسما کک مک، هوای میان پراب دستگاه و پوست، توسط یک میدان الکترومغناطیسی، یونیزه می‌شود تا در نهایت به تولید پلاسما در این میان منجر شود. در نتیجه تولید پلاسما نیز سطح پوست تصعید می‌شود. اثر پلاسما روی پوست در این لحظه بسیار گسترده است اما در رابطه با پلاسما لک صورت، این اثر به کلاژن سازی و ترمیم بافت پوستی منجر می‎شود. کک مک با نام تخصصی فریکل، یک نوع ضایعه پوستی لک مانند به شمار می‌رود.

مهم‌ترین کاربرد دستگاه پلاسما نیز از بین بردن انواع ضایعات پوستی است. این مکانیسم با دستگاه پلاسما کارن طب کاملا دقیق و ظریف انجام می‌شود و بدون احتمال بروز خطر PIH به اتمام می‌رسد. نتایج مثبت حاصل از پلاسما کک مک تا چندین سال باقی می‌ماند و بعد از گذر زمان به صورت مجدد می‌توانید برای ترمیم اقدام کنید.

پلکسر کک مک

پلاسما پلکسر یک روش درمانی است که برای سفت شدن و لیفت کردن پلک ها، سفت شدن پوست، درمان استرچ مارک ها و همچنین عارضه های پوستی مانند کک مک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش با استفاده از پلاسما و برخورد آن به پوست به طور ناگهانی پوست منقبض می شود و پس از آن آسیب های موجود، بهبود می یابند و لکه های ریز پوست از بین می روند. در روش پلکسر کک مک ، گاز های موجود در هوای میان پوست و دستگاه یونیزه می شوند و با ایجاد جرقه الکتریکی مشابه رعد و برق، ناحیه مورد نظر سوزانده می شود. این سوختگی های ایجاد شده روی پوست در نهایت موجب منقبض شدن پوست می شوند.

پلاسما لک صورت

تفاوت پلاسما و پلکسر کک مک

کاربردهای پلاسماجت و پلاسما پن و پلاسما پلکسر بسیار زیاد است. رفع کک مک با استفاده از این دو دستگاه، یکی از این کاربردهاست. اما کدام دستگاه برای این درمان مناسب تر است؟ پلاسما جت و پلاسما پن به طور کلی باهم تفاوت زیادی ندارند و نحوه عملکرد هر دو دستگاه تقریبا مشابه یک دیگر است و تنها تفاوت در این است که Plasma Pen به صورت وایرلس است و کار کردن با آن برای پزشک معالج آسوده تر است. همچنین Plasma Pen سبک تر است و موجب تسلط بهتر پزشک می شود. اما در رابطه با رفع کک مک با پلکسر تفاوت های بیشتری وجود دارد.

جریان Plasma Jet نسبت به پلاسما پلکسر از فاصله دورتری به پوست وارد می شود و این مورد می تواند موجب غیر قابل کنترل شدن انرژی شود. پلکسر کک مک بسیار تهاجمی تر است و علاوه بر این درد بیشتری دارد و زمان زیادی از بیمار برای رفع عارضه های پوستی می گیرد. در نهایت می توان گفت که پلاسما پن روش بهتری برای رفع عارضه های پوستی است. به این دلیل که هم درد کمتری دارد و هم استفاده از آن برای پزشک راحت تر و بهتر است.

پلاسما لک صورت | دیگر کاربردها

برای از بین بردن لک های پوستی، جای زخم، اسکارها، موارد سوختگی و … روش های بسیاری وجود دارد که البته هیچ کدام از این روش ها چندان تاثیری در ظاهر ندارند. پلاسما لک صورت و پلاسما جای زخم می تواند به سادگی مشکلاتی از این قبیل را تنها در 2 تا 3 جلسه درمانی رفع کند. با روش پلاسما لک صورت به سادگی از شر تمام عارضه های پوستی خود خلاص خواهید شد. اثر پلاسما به قدری بلند مدت است که تا سالیان سال نیاز به مراجعه مجدد نخواهد بود. البته تنها پزشک متخصص می تواند به صورت قطعی درباره مدت زمان ماندگاری پلاسما لک صورت برای شما نظر بدهد. با این حال میران اثر بلند مدت پلاسما بر جهانیان ثابت شده است.

مراقبت های پس از پلاسما لک صورت

در اثر بخشی این روش شکی نیست اما برای تاثیر هر چه بیشتر آن باید نکاتی را پس از انجام درمان رعایت کنید. بعد از درمان تا 24 ساعت ناحیه درمان شده را نشویید و به پوست های جدا شده دست نزنید. به طور روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین می بایست بعد از درمان نسبت به نواحی درمان شده حساسیت نشان دهید.

لک صورت

کسانی که نباید از این روش ها استفاده کنند

این شیوه درمانی با وجود اینکه اغلب برای همه بی خطر است اما ممکن است برای گروهی از افراد مضر باشد:

  • افراد دارای پوست تیره، افراد مبتلا به بیماری پوستی شدید( زخم های باز، لوپوس، پسوریازیس و..)
  • افرادی که سابقه درمان با داروهای رقیق کنترل خون دارند
  • درمانی با طلا انجام داده اند، افرادی که آکوتان مصرف می کنند
  • زنان باردار و مادران شیرده

گروه های ذکر شد نمی توانند از این روش برای جوان سازی پوست خود استفاده کنند.

کلام آخر

در نهایت با پلاسما کک مک و پلکسر کک مک آشنا شدیم. دریافتیم که پلاسما لک صورت می تواند روش مناسب تری برای درمان عارضه های سطح پوست باشد. با این حال می توان گفت انتخاب پلاسما پن انتخاب برتر است. به این دلیل که علاوه بر عملکرد فوق العاده اش،استفاده‌اش برای پزشک آسان است.  اگر قصد دارید درباره کاربردهای پلاسما پن و پلاسما جت بیشتر بدانید، بلاگ کارن طب بهترین مرجع برای شما عزیزان است.

سوالات متداول

چه کسانی نباید پلاسما لک صورت را انجام دهند؟

خانم های بادار و شیرده،کسانی که بیماری عفونی،غددی،صرع دارند

چگونه از ایجاد لک رو صورت جلوگیری کنیم؟

استفاده از ضد افتاب،دستکاری نکردن جوش ها

آیا پلاسما درد دارد؟

خبر فقط ممکنه محل تزریق کمی قرمزوملتهب شود

آیا پلاسما تاثیر دارد؟

بله یکی از بهترین روش هایی است که نتیجه خوبی دارد

باید هزینه زیادی برای پلاسما بدهیم؟

خیر پلاسما مقرون به صرفه است واز هزینه جراحی کمتر است و هزینه آن بستگی به فرد دارد.

میزان ماندگاری پلاسما چه مدت است؟

پلاسماجت یکی از ماندگارترین نتایج را دارد و سال ها باقی می‌ماند.

پلاسما چند جلسه طول می‌کشد؟

طی دو الی سه جلسه انجام می‌شود.

14 دیدگاه

        1. سلام من الان ۵ ماهه پلاسما انجام دادم لکه های قهوایی پررنگ که حتی با کلی کرم ضدلک و روشن کننده هنوز از بین نرفته

          1. سلام وقت بخیر
            می تونید کربوکسی تراپی انجام بدین البته قبلش باید با پزشک متخصص مشورت کنید حتما

      1. سلام من الان ۱۴ شالمه چند تا خال تو صورتم برداشتم الان دو روز شده ی ماده زرد رنگی ازش میاد بیرون و جاش هم گود شده مال چیه

  1. من پلکسر تمام صورت برام انجام دادن دکتر اکبربیات اونقدر عمیق انجام داده صورتم کاملت سوخته و عز بین رفته و الان دو سال هست درمان میشوم صورتم سفید و بدون هیچ لک و جوشی بود اما الان عارضه لکهای سیاه شدید و خالهای سفید سفید از نوک پلیکسر برام جا مونده ،چکار باید بکنم برای لکه ها بصورت خال خال سفید روی صورتم جا مونده ؟

    1. سلام قت بخیر
      خانم ساغر عزیز، بهتر بود که شما قبل از انجام این کار، از مجوز دار بودن دستگاه ایشان و سابقه کاری ایشون مطلع میشدید و بعد برای این گونه درمان های حساس اقدام می‌کردید. ما تولید کننده دستگاه هستیم و خدمات زیبایی انجام نمیدیم، اما به پیج ما در اینستاگرام سر بزنید و در هایلایت رضایت پزشکان، پزشکانی که دستگاه های ما رو دارند بررسی کنید. احتمالا با دستگاه کربوکسی تراپی لک های سیاه شما برطرف شود. دستگاه ایشون PIH بالا و بدی را برای شما رقم زده است که امیدوارم به راحتی درمان شود. آیدی اینستاگرام ما: karenmed_ir

  2. دکتر اکبر بیات که هیچ تخصص پوستی نداره این کار را انجام داده و هیچ مسيولیتی هم قبول نمیکنه

    1. ساغر جان،منم دقیقا مشکل شمارو پیدا کردم،متاسفانه یک سری پزشک نمای بی وجدان دست به کارهای زیبایی میزنن ،متاسفانه بدون هیچ آزمون و تستی به این پزشکان مجوز داده میشه،صورت من رو هم یه متخصص زنان به این روز در آورده با کلی اصرار وتبلیغ،ومسئولیت کار خودش رو هم قبول نکرد و کلی هزینه اضافی دارو و درمان رو دستم گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی