پلاسما زیر چشم و افتادگی پلک

تاریخ انتشار : 27 آبان 1400
نویسنده : کارن طب
پلاسما زیر چشم

صورت شما به خودی خود بسیار حساس است و چشم ها در این میان از حساسیت بالاتری برخوردارند و تاثیر به سزایی در میزان شادابی و زیبایی ظاهری خواهند داشت. اما مشکلاتی از جمله سیاهی و کیسه های زیر چشمی، افتادگی پلک ها، پف پلک پایینی و … در 90 درصد افراد وجود دارد. نازک شدن و افتادگی پوست ناشی از افزایش سن به همراه ژنتیک می‌تواند به این مشکلات زیبایی منجر شود که متأسفانه اکثر درمان‌های موضعی تأثیری روی آنها ندارد. خبر خوب این است که بالاخره یک درمان غیر جراحی موثر برای سیاهی و گودی زیر چشم و … پیدا شده است و آن چیزی نیست جز پلاسما زیر چشم !

در ادامه برای آشنایی با پلاسما جت پلک ( همان پلاسما زیر چشم ) و کاربردها و عوارض آن با کارن طب همراه باشید.

پلاسما زیر چشم چیست؟

درمان با پلاسما نیز یک درمان عالی برای چین و چروک زیر چشم است. قلم پلاسما که با فرکانس متفاوتی نسبت به پلک بالایی استفاده می شود، می تواند برای سفت کردن پوست زیر چشم و درمان خطوط و چین و چروک در آن ناحیه استفاده شود. ناحیه زیر چشم را می توان به صورت جداگانه یا همراه با درمان پلک فوقانی درمان کرد. برای انجام این درمان از یک دستگاه پلاسما استاندارد استفاده می‌شود که کم‌ترین احتمال بروز خطر PIH را دارد و با تمام تیپ‌های پوستی سازگار است.

در اصل پلاسما زیر چشم یک عمل سرپایی طبیعی و غیر تهاجمی که بدون نیاز به هیچ گونه بی هوشی صورت می پذیرد و سلول های بدن را به ترمیم سلولی وادار می کند. دستگاه های پلاسما پن، پلاسما جت و پلاسما پلکسر از جمله رایج ترین دستگاه ها برای انجام عمل پلاسما زیر چشم به شمار می رود.پلاسما جت پلک یکی از مهم ترین کاربردهای آن به شمار می رود. ممکن است درباره آن کمی شنیده باشید، اما قطعا نمی دانید که این عمل سرپایی چگونه است و چه تاثیری بر پلک شما می گذارد.

پلاسما زیر چشم

مهم ترین کاربردهای پلاسما زیر چشم

  • درمان افتادگی پلک
  • رفع پف پلک
  • از بین بردن کیسه زیر چشم
  • درمان سیاهی زیر چشم
  • درمان سیاهی دور چشم
  • رفع چین و چروک های اطراف چشم
  • لیفت پلک بالا
  • و …

نحوه انجام پلاسما جت پلک

در این عمل محبوب و پرطرفدار هیچ برشی بر سطح پوست وارد نمی شود. در ابتدا معاینه های لازم به منظور اطمینان از سلامت کامل فرد توسط پزشک انجام می شود. پیش از انجام عمل نیز تمام موراد مورد نیاز درباره عوارض، خطرات و مشکلات احتمالی به فرد منتقل می شود.  هنگام انجام پلاسما جت پلک، ناحیه مد نظر به وسیله کرم های موضعی بی حسی، پوشانده می شود و بعد از جذب کامل پماد بی حسی، پلاسما به وسیله دستگاه به پوست فرد تابانده می شود. هر جلسه پلاسما حدودا بین 20 الی 30 دقیقه به طول می انجامد و بلافاصله بعد از انجام عمل، نتیجه درمان تا حدودی قابل مشاهده خواهد بود. معمولا تعداد جلسات تجویز شده برای پلاسما جت پلک بین 1 الی 3 جلسه خواهد بود. در صورت تجویز تعداد جلسات بیشتر، معمولا عمل با فاصله های زمانی یک ماهه انجام می پذیرد.

پلاسما جت پلک

پلاسما جت پلک بهتر است یا جراحی بلفاروپلاستی؟

احتمالا نام عمل جراحی بلفاروپلاستی را نیز شنیده باشید. این عمل به منظور رفع افتادگی های متوسط تا میزان شدید پلک انجام می شود. این عمل معمولا به چند هفته استراحت و بستری نیاز دارد و نتیجه آن تا حدود 10 سال نیز باقی می ماند. اما برای افتادگی های شدید پلکی بسیار مناسب تر است و در مواردی که افتادگی شدت کم تری داشته باشد، پلاسما جت پلک بهترین گزینه خواهد بود. همچنین از جمله مزیت های پلاسما پلک نسبت به جراحی بلفاروپلاستی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • عدم نیاز پلاسما به بی هوشی و استفاده از پمادهای بی حسی موضعی
  • بدون نیاز به برش پوستی
  • عدم نیاز به بخیه
  • هیچ خطری از جمله کوری، در انتظار بیمار نخواهد بود
  • زمان بستری و عوارض جانبی ناچیز پلاسما
  • اثر گذاری سریع، بلافاصله بعد از عمل پلاسما
  • تحریک سلول های بدن به تولید کلاژن و سفت شدگی طبیعی پوست
  • و ….

در نتیجه اگر شما هم به یک درمان تدریجی و بدون هیچ گونه اسکار اعتقاد دارید، پلاسما جت پلک بهترین گزینه برای شماست. همچنین کاربردهای پلاسما زیر چشم بسیار بیشتر از عمل بلفاروپلاستی است و با طبیعت پوست انسان نیز سازگاری بیشتری دارد.

بلفاروپلاستی

پلاسما دور چشم

پلاسماجت یا پلکسر یک روش جدید برای لیفت پلک و درمان چین و چروک اطراف آن است. این تکنولوژی نوین به پزشکان این امکان را می‌دهد که پلک‌های پایین و بالای چشم را جوان‌سازی کنند. این کار با استفاده از یک دستگاه پیشرفته برای ایجاد اثر لیفت روی پلک‌های شل شده و پوست چین و چروک‌دار زیر چشم انجام می‌شود

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای پلاسما چشم، درمان گودی و سیاهی زیر چشم است. این مشکل در بسیاری از افراد وجود دارد و بزرگ و کوچک هم نمی شناسد. این تکنولوژی جدید به پزشکان این امکان را می‌دهد که پلک‌های پایین و بالای چشم را جوان‌سازی کنند. این کار با استفاده از دستگاه پلاسماجت برای ایجاد اثر لیفت روی پلک‌های شل شده و پوست چین و چروک‌دار زیر چشم انجام می‌شود

فیلم پلاسما زیر چشم
دلایل مختلفی برای سیاهی و گودی زیر چشم می توان نام برد که در ادامه به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم.

چرا زیر چشم من گود و سیاه است؟

این عارضه مرد و زن نمی شناسد و ممکن است برای هر کسی پیش آید. اما معمولا افراد مسن، افرادی که از نظر ژنتیکی این مشکل را به ارث می برند و افراد دارای پوست تیره تر، بیش‌تر در معرض این سیاهی ناراحت کننده قرار می گیرند. در ادامه به عمده ترین دلایل بروز سیاهی زیر چشم می پردازیم.

خستگی؛ رایج‌ترین عامل سیاهی زیر چشم

معمولا آن دسته از افرادی که زیاد می خوابند یا در ساعات غیر معمول نیز برای خواب اقدام می کنند، بیشتر به سیاهی زیر چشم دچار می شوند. همچنین کم خوابی هم باعث کدری یا رنگ پریدگی پوست شما می‌شود. در نهایت به نمایان سازی بافت های تیره و عروق خونی زیر پوست منجر می شود. البته لازم است این نکته را نیز بدانید که جمع شدن مایعات زیر چشم و در نهایت پف کردگی آن ناحیه نیز، از عواقب کم خوابی به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می کنند دچار سیاهی زیر چشم هستند اما درواقع آن سیاهی، سایه پف پلک پایینی آن هاست . این دو عارضه کاملا با یک دیگر متفاوت است.

افزایش سن؛ یک علت طبیعی

افزایش سن از آن دسته اتفاقات ناگزیر است و از عمده ترین دلایل سیاهی زیر چشم به شمار می رود. با افزایش سن انسان، پوست فرد نیز نارک‌تر می شود و چربی و کلاژن مورد نیاز پوست نیز کاهش پیدا می کند و در نهایت خاصیت ارتجاعی پوست از بین می رود. در نتیجه این اتفاقات، عروق زیر پوستی و
سیاهی دور چشم هم قابل مشاهده‌تر می شود.

کبودی زیر چشم

خستگی مفرط چشمی

معمولا بعد از خیره شدن طولانی مدت به تلویزیون، صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، کتاب و … چشم فرد خسته شده و دچار درد و سوزش می شود. این خستگی چشمی در نهایت باعث بزرگ شدن عروق خونی دور چشم شده. در نهایت هم به تیره شدن اطراف چشم منجر می شود.

کم آبی بدن؛ این مورد را از یاد نبرید

اگر بدن انسان به میزان لازم آب مورد نظر را در طول روز دریافت نکند، در نهایت به کدر شدن و گودی ناحیه زیر چشمی منجر می شود. چرا که چشم ها به استخوان اصلی و زیرین بسیار نزدیک هستند. به همین دلیل باید برای حفظ سلامتی و طراوت پوستی خود، روزانه تا 8 لیوان آب را مصرف نمایید.

نور آفتاب؛ این مسئله را جدی بگیرید

نور آفتاب شدید در نهایت به تولید میزان بالایی از ملانین منجر می شود. ملانین درواقع همان رنگ دانه موثر در تعیین رنگ پوست بوده که در نهایت باعث تیرگی ناحیه دور چشمی می شود.

وراثت و ژنتیک هم بسیار تاثیر گذار است

اگر والدین شما هم در نواحی اطراف چشم خود دچار تیرگی و سیاهی هستند، ممکن است دلیل سیاهی زیر چشم شما نیز همین باشد. استعداد ژنتیکی نسبت به بیماری هایی از جمله تیروئید نیز در نهایت باعث سیاهی دور چشم خواهد شد.

پلاسما سیاهی چشم

پلاسما سیاهی زیر چشم چگونه انجام می شود؟

این درمان بدون نیاز به هیچ گونه بی هوشی و برش پوستی انجام می شود. ابتدا ناحیه دور چشم با استفاده از پمادهای بی حسی موضعی رایج مانند زایلاپی، بی حس شده و سپس به وسیله دستگاه پلاسما جت یا پلاسماپن، ماده پلاسما به پوست ناحیه مورد نظر تابانده می شود. هر جلسه درمانی حدود 20 الی 30 دقیقه زمان می برد. در تیرگی های خفیف و با وسعت کم معمولا 1 جلسه پلاسما زیر چشم کفایت می کند. اما در موارد وخیم تر به تعداد جلسات بیشتری نیاز است و حداکثر 3 جلسه برای تیرگی های شدید، کافی است. در صورت تجویز متخصص به جلسه های بیشتر، لازم است که این جلسات به فاصله های یک ماه انجام شود. پلاسما جت باعث احیای بافت های عمقی پوست شده در نهایت به سفت و شاداب تر شدن پوست آن ناحیه منجر خواهد شد.

کیسه‌های زیر چشم را با قلم پلاسما از بین ببرید و همیشه با طراوت به نظر برسید!

پلاسما زیر چشم یکی از کاربردهای درمانی پلاسماتراپی است که به منظور سفت کردن پوست زیر چشم‌ها و صاف کردن گودی زیر چشم، کارایی بالایی دارد. از یک بی حس کننده موضعی برای اطمینان از راحتی مراجعین در حین انجام این پروسه استفاده می‌شود. گرمای پلاسما باعث شلیک‌های کوچکی (انفجارهای کوچکی) می‌شود که نقاط ریزی روی پوست به جای می‌گذارند؛ این آسیب جزئی به انقباض و ترمیم پوست منجر خواهد شد. در طول درمان، نقاط متعددی در ناحیه زیر چشم‌ها ایجاد می‌شود تا پوست صاف و سفت شود. ناحیه زیر چشم پس از درمان با نقاط واضح و قابل مشاهده، متورم خواهد شد. این ورم در عرض ۴۸ ساعت از بین می‌رود و این نقاط در حدود ۱ هفته پوسته پوسته می‌شوند.

در حالی که پلاسما زیر چشم، دوره نقاهت دارد اما نتایج آن خیره کننده است. پوست پس از این درمان، سفت‌تر می‌شود و پف کردگی به حداقل می‌رسد تا شما چشم‌ها و صورت شاداب‌تری داشته باشید. پلاسما زیر چشم، جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی است که یک روش تهاجمی‌تر و پر هزینه می‌باشد. اگر دچار سیاهی و گودی زیر چشم هستید که شما را همیشه پیرتر و خسته‌تر نشان می‌دهد، این روش زیبایی را مد نظر قرار دهید. پلاسما زیر چشم یکی از موثرترین درمان‌های زیبایی موجود برای کاهش سیاهی و گودی زیر چشم شما است.

این قسمت از مطلب از مقاله زیر توسط کارن طب ترجمه شده است.

Remove Eye Bags and Look Refreshed with Plasma Pen Treatments

توصیه های پیش از عمل پلاسما زیر چشم

اگر قصد دارید برای انجام پلاسما در ناحیه زیر چشم خود اقدام نمایید، بهتر است مواردی را حتما رعایت کنید.

یک کلینیک معتبر پیدا کنید

استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا و بهره مندی از متخصصین مجرب در نهایت به تاثیرگذاری بهتر و طولانی تر پلاسما زیر چشم منجر می شود. در نتیجه درباره کلینیک انتخابی خود به خوبی فکر کنید و تمام موارد لازم را بررسی نمایید. پلاسما به صورت مستقیم با سلامتی شما در ارتباط است و یک متخصص بی تجربه می تواند خسارت های دشواری برای شما به بار آورد.

با متخصص خود رو راست باشید

در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید، باید این موارد را پیش از انجام عمل با متخصص خود مطرح نمایید. در صورت مصرف هر گونه داروی خاص نیز باید تمام این موارد را گزارش دهید و کاملا زیر نظر متخصص برای پلاسما چشمی اقدام نمایید.

سیگار و الکل ممنوع است

این عمل طبیعی و سرپایی به سلامتی شما نیاز دارد. حتی الامکان تا دوهفته پیش از انجام پلاسما دور چشم، مصرف هر گونه سیگار، قلیان، الکل و … را متوقف نمایید تا تمام سموم از بدن شما پاک شود.

اانتظارات خود را به زبان آورید

هیچ گونه تعارفی با متخصص پلاسماتراپیست خود نداشته باشید و حتما پیش از عمل درباره تمام انتظارات خود با او صحبت نمایید و هر سوالی که به ذهنتان می رسد، بپرسید.

حساسیت های خود را جدی بگیرید

اگر چشمان خود را جراحی کرده اید یا به حساسیت های پوستی مبتلا هستید، حتما پلاسماتراپیست خود را از این قضیه مطلع سازید. آگاهی به این امر که عمل پلاسمای شما یک عمل زیبایی – درمانی است، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

سیاهی زیر چشم

پلاسما چشم چه عوارضی دارد؟

لازم به ذکر است به دلیل حساسیت نواحی اطراف چشم، در صورت عدم مهارت پزشک در انجام پلاسما جت دور چشم ممکن است عوارض ماندگارتری  پس از این روش ایجاد شود. به همین جهت توصیه می‌کنیم برای انجام این عمل، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید:

  1. تورم در ناحیه درمان
  2. ایجاد دلمه هایی بر روی پوست پلک که در اغلب مواقع پس از یک هفته از بین می رود
  3. تغییر رنگ پوست که معمولا موقتی می باشد

مراقبت بعد از پلاسما زیر چشم

پس از عمل می توانید تمام امور سبک روزانه خود را انجام دهید، اما توجه فرمایید که رعایت کردن موارد زیر بسیار الزامی است.

  • استفاده مداوم از عینک دودی در محیط های سرباز
  • عدم قرار گیری در معرض نور خورشید
  • دوری از تمام محیط های آلوده و پر از گرد و غبار تا چند روز بعد از عمل
  • عدم استفاده از محصولات آرایشی پیش از اتمام پوسته ریزی ناحیه درمانی
  • عدم کندن و دست کاری زخم های حاصل از عمل
  • مصرف صحیح و به موقع داروهای تجویز شده متخصص
  • نظافت و نگهداری مناسب ناحیه عمل شده
  • عدم ماساژ د ادن و ایجاد فشار در محل درمان شده
  • عدم استفاده از استخر، سونا، جکوزی، آب داغ، دوش پرفشار و … تا دو هفته بعد از عمل
  • عدم استحمام تا 48 ساعت بعد از عمل

روش‌های دیگری برای درمان افتادگی پلک

برخی روش‌های درمانی رایج عبارتند از:

•    بلفاروپلاستی: برداشتن پوست اضافی
•    لیفت ابرو: بالا بردن ابرو با برداشتن پوست پیشانی، استفاده از نخ بخیه یا بالا بردن پیشانی به روش آندوسکوپی
•    ترمیم بلفاروپتوز: سفت کردن عضلات بالابرنده پلک از طریق ایجاد یک شکاف روی پوست یا شکافی که پشت پلک ایجاد می‌شود.

گاهی اوقات برای ترمیم کامل افتادگی پلک چشم باید دو یا چند فرایند از فرایندهای مذکور به صورت ترکیبی انجام شوند.

سوالات متداول

عوارض پلاسما جت دور چشم چیست؟

تورم در ناحیه درمان، ایجاد دلمه هایی بر روی پوست پلک که در اغلب مواقع پس از یک هفته از بین می رود، تغییر رنگ پوست که معمولا موقتی می باشد

مراقبت بعد از پلاسما زیر چشم

استفاده مداوم از عینک دودی در محیط های سرباز، عدم قرار گیری در معرض نور خورشید، دوری از تمام محیط های آلوده و پر از گرد و غبار تا چند روز بعد از عمل، عدم استفاده از محصولات آرایشی پیش از اتمام پوسته ریزی ناحیه درمانی ، عدم کندن و دست کاری زخم های حاصل از عمل، مصرف صحیح و به موقع داروهای تجویز شده متخصص، نظافت و نگهداری مناسب ناحیه عمل ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی