جوانسازی با دو دستگاه پلاسماجت و پلاسما پن

تاریخ انتشار : 27 مهر 1400
نویسنده : کارن طب
پلاسما با دستگاه پلاسماجت و پلاسما پن

حفظ شادابی و طراوت پوست تاثیر مستقیمی بر جوانی و سلامت انسان دارد و در عصر حاضر، دو دستگاه پلاسماپن و دستگاه پلاسماجت به عنوان معجزه های زیبایی در این زمینه، شناخته می‌شوند. اثر پلاسماجت یا پلاسماپن بسیار ماندگارتر از دیگر روش های زیبایی است و همین مسئله نیز دلیل محبوبیت استفاده از این دستگاه ها در سراسر  دنیاست. در این مطلب به معرفی بهترین و کم ریسک ترین روش های حال حاضر علم پزشکی خواهیم پرداخت. اگر قصد آشنایی با تفاوت پلاسما پن و پلاسماجت را دارید و می خواهید بدانید که آیا پلاسما درد دارد یا خیر?یا هزینه هر جلسه پلاسما چنده و آیا پلاسما پن و پلاسما جت برای شما موثر است؟با کارن طب همراه باشید

پلاسما تراپی چیست؟

در طبیعت علاوه بر سه حالت معروف ماده، یک حالت دیگر نیز وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پلاسما حالت چهارم ماده است که به شکل یک گاز پر انرژی و پر حرارت است. انسان با استفاده از حالت چهارم ماده یعنی پلاسما، توانسته روش هایی برای رفع مشکلات پوستی ابداع کند. این روش یکی از جدید ترین و پیشرفته ترین درمان ها برای زیبایی و جوانسازی نقاط مختلف پوست است. پلاسما تراپی کاملا بدون آسیب، جراحی، تیغ و برش است و توسط محصولاتی مانند دستگاه پلاسماجت ، پلاسما پلکسر و پلاسما پن انجام می شود. شیوه عملکرد آن نیز به گونه ای است که تنها قسمت مشخص از سطح پوست را درگیر می‌کند و آن ناحیه توسط پلاسما  به سرعت از جامد به گاز تبدیل می شود.

پلاسما تراپی

پلاسما پن ( Plasma Pen ) چیست؟

پلاسما تراپی یک روش فوق العاده برای ترمیم و کاهش اثرات تغییرات پوستی است.این روش در راستای جوان سازی پوست به کار می رود. در پلاسما هیچ گونه ریسک و خطری وجود ندارد . شیوه عملکرد این روش به گونه ای است که انرژی الکتریکی را به انرژی الکترواستاتیکی تبدیل می کند و این انرژی به نوک دستگاه به صورت پالس منتقل می شود. Plasma Pen یک تخلیه الکتریکی نیز ایجاد می کند. این تخلیه الکتریکی میان دو الکترود ایجاد می شود که این دو الکترود توسط یک مانع دی الکتریک عایق از هم جدا شده اند.

به وسیله جریان مداوم انرژی Plasma Pen نیتروژن و اکسیژن هوا را یونیزه و گاز پلاسما تشکیل می شود. این گاز همچون یک جریان رعد و برق و قوس الکتریکی است که توسط آن نقاط مختلف آسیب دیده پوست را بدون هیچ آسیبی درمان می کند. این دستگاه در نواحی مختلفی کاربرد دارد. در ادامه به چند کاربرد پلاسما پن اشاره خواهیم کرد:

  • برداشتن خال و لک های پوستی (Removal of moles and skin spots)
  • انجام بلفاروپلاستی (Blepharoplasty)
  • درمان اسکار و آکنه (Scar and acne treatment)
  • درمان خطوط و چروک های دور دهان (Treatment of lines and wrinkles around the mouth)
  • پیشانی و دور چشم (Forehead and around the eyes)
  • درمان افتادگی پلک(Treatment of drooping eyelids)
  • جوانسازی پوست(skin rejuvenation)

پلاسما پن بینی نیز از کاربرد های پرطرفدار پلاسما تراپی محسوب می شود.

پلاسما پن

پلاسما جت ( Plasma Jet ) چیست؟

دستگاه پلاسماجت یکی از دستگاه های پلاسما تراپی برای ایمن سازی و جوان سازی پوست است. عملکرد این دستگاه به نحوی است که گاز میان اپلیکاتور و پوست را یونیز و بار الکترونی ایجاد می کند که روی غشای پوست تاثیر می گذارد. همین تاثیر غشا روی پوست موجب تحریک سلول های پوست و در نهایت باعث بهبود بافت پوست و موجب جوان سازی می شود. دستگاه plasma jet به آرامی نزدیک پوست می شود و پرتو های پلاسما به تمامی نقاط  پوست به ویژه نقاط آسیب دیده نفوذ می کنند و با از بین بردن سلول های مرده موجب جوان سازی پوست می شوند.

کاربرد پلاسما جت شامل طیف گسترده ای می شود با این حال به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • درمان جوش (Treat acne)
  • کم کردن لکه‌های پیری و خال‌های رنگی (Reduction of age spots and color spots)
  • کاهش نقاط قرمز ایجاد شده روی پوست (Reduction of red spots on the skin)
  • از بین بردن چین و چروک‌های صورت و گردن (Removing wrinkles on the face and neck)
  • درمان افتادگی پلک‌ها (Treatment of drooping eyelids)

از جمله کاربرد های این روش است. کاربرد های تخصصی پلاسما جت نیز شامل موارد زیر است:

  • پلاسما جت پلک
  • پلاسما جت صورت
  • پلاسما جت دماغ
  • پلاسما جت چشم
  • پلاسما جت بینی گوشتی
  • پلاسما جت برای لک صورت

اثر پلاسما جت در هر کدام از موارد بالا بسیار طولانی مدت است و باعث تحول بزرگی در زندگی و جوانی شما می شود.

عوارض دستگاه پلاسماجت ( Plasma Jet )

پلاسما تراپی به وسیله دستگاه Plasma Jet یک روش کاملا غیر تهاجمی است با این حال مانند هر روش درمانی دیگری عوارضی دارد. عوارض دستگاه پلاسماجت می تواند شامل تورم و سرخی ناحیه درمان شده باشد که البته طولانی مدت نیست و ظرف 2 تا 3 روز  رفع می شود. فرآیند بهبود کلی و اثر گذاری این روش نیز ممکن است 7 تا 10 روز زمان ببرد.

از دیگر عوارضی که ممکن است رخ دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر رنگ پوست (Change in skin color)
  • دلمه بستن روی زخم ها (Dressing the wounds)
  • ایجاد التهاب و قرمز شدگی (Inflammation and redness)
  • احساس گرمای ناراحت کننده (An uncomfortable feeling of warmth)
  • ایجاد زخم (Wound formation)

مجوز دستگاه پلاسماپن

دستگاه پلاسماپن دارای تاییدیه FDA است. مــدرك  FDA یک گواهـينامــه بين الملـلــی است كه از طريـق سـازمان دارو و غـذای آمريكـا جهــت توليد كنندگـان محصولات غـذايـی، دارويی و پزشكـی سر تا سر جهان صادر مـی شود. اين مدرك به منـزله به رسـميت شناختن شـركت توليد كننـده توسـط FDA، در خصوص  بهداشتی بودن و سلامت عمومی محصولات آن شركت بوده و حكم مجوز ورود محصولات آن شركت را به آمريكا دارا است.

بهترین دستگاه پلاسماجت در ایران

در این قسمت می خواهیم بدانیم هنگام خرید دستگاه پلاسما جت برای کیلینیک زیبایی، به چه نکاتی باید توجه کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. به طور کلی 4 فاکتور اصلی هنگام انتخاب دستگاه پلاسما پن ، حائز اهمیت می باشد که عبارتند از:

  • مدل دستگاه
  • توان خروجی دستگاه
  • فرکانس دستگاه
  • قیمت دستگاه پلاسما پن

دستگاه پلاسماجت کارن طب تمامی انتظارات شما را از یک دستگاه پیشرفته برآورده می کند. قابلیت و امکانات فراوانی که این دستگاه در اختیار کاربر قرار می دهد، باعث شده محبوب ترین برند در بین سایر دستگاه‌ها باشد.

 

پلاسما پن و پلاسما جت

تفاوت پلاسما جت و پلاسما پن

نحوه عملکرد هر دو دستگاه تقریبا مشابه یک دیگر است و تنها تفاوت پلاسما جت و پلاسما پن در این است که Plasma Pen به صورت وایرلس است و کار کردن با آن برای پزشک معالج آسوده تر خواهد بود. همچنین این دستگاه سبک تر است و موجب تسلط بهتر پزشک می شود.

نکاتی که باید قبل از انجام پلاسما تراپی رعایت شود

اگر قصد انجام پلاسما تراپی را داشته باشید، در هنگام انجام این درمان باید نکاتی را رعایت کنید. در صورتی که دچار آنفولانزا یا سرماخوردگی هستید، باید درمان را به عقب بیندازید. اگر برای پلاسما تراپی چشم مراجعه می کنید و لنز طبی دارید، می بایست آن ها را از چشم خارج کنید. اگر دچار آفتاب سوختگی هستید نیز باید درمان را تا 8 هفته عقب بیندازید. اگر اکستنشن مژه دارید باید آنها را بردارید و تا 8 هفته اجازه کاشت مژه ندارید.

مراقبت های پس از پلاسما تراپی

در اثر بخشی این روش شکی نیست اما برای تاثیر  بیشتر می بایست نکاتی را پس از انجام پلاسما تراپی رعایت کنید.

  • بعد از درمان تا 24 ساعت ناحیه درمان شده را نشویید و به پوست های جدا شده دست نزنید.
  • به طور روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  •  در صورتی که پزشک معالج تشخیص دهد، می بایست مقداری سرکه رقیق شده روی پوست اسپری کنید.
  • لازم به ذکر است که باید دوبار در روز وازلین روی خود پوست استفاده کنید تا از پوسته پوسته شدن جلوگیری کند.
  • حداقل تا چهار روز نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید.
  • ورزش کردن، شنا کردن و حمام داغ را برای مدتی کنار بگذارید.

دستگاه پلاسما پن

عوارض پلاسما تراپی با دستگاه پلاسما پن و پلاسما جت

در صورتی که توسط یک پزشک حرفه ای و متخصص درمان انجام شود عوارض پلاسما تراپی به حداقل خواهد رسید و خطر بسیار کم خواهد بود. با این حال  ممکن است دچار قرمزی و تورم شوید که 2 تا 3 روز ادامه خواهد داشت. البته قرمزی و التهاب در ناحیه چشم ممکن است بیشتر طول بکشد. همچنین ممکن است زمانی در حدود 7 تا 10 روز پوست دچار پوسته پوسته شدن شود. خارش و درد نیز ممکن به صورت خیلی جزئی رخ دهد. با این حال خود دستگاه و مهارت پزشک شما می توانید این عوارض را به حداقل میزان ممکن برساند.

چه کسی نباید از این روش استفاده کند?(Risk factors)

این شیوه درمانی در اکثر اوقات برای همه بدون خطر است اما مانند هر روش دیگری ممکن است برای گروهی از افراد مضر باشد. افراد دارای پوست تیره

  • پوست های مستعد ایجاد جای زخم
  • افراد مبتلا به بیماری پوستی شدید ( زخم های باز، لوپوس، پسوریازیس و… )
  • افرادی که سابقه درمان با داروهای رقیق کنترل خون دارند و یا درمانی با طلا انجام داده اند
  • افرادی که آکوتان مصرف می کنند
  • زنان باردار و مادران شیرده

گروه های ذکر شده نمی توانند از این روش برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند.

ماندگاری اثر پلاسما پن و پلاسما جت

برای بسیاری از شما مدت زمان ماندگاری اثر پلاسما سوال است. ماندگاری درمان با این دو دستگاه به عوامل بسیاری وابسته است از جمله مهارت پزشک معالج و نوع پوست بیمار. با این حال به طور معمول ماندگاری این شیوه عالی است. پزشک با توجه به پوست بیمار تعداد جلسات پلاسما تراپی مشخص می کند.  افراد با پوست هایی که نتبجه ی دیرتری می بینند، لازم نیست نگران باشند چرا که با افزایش تعداد جلسات درمان در نهایت می توان به نتیجه دلخواه رسید.

کاربردهای درمانی پلاسما پن و پلاسما جت

بالاخره وقت آن رسیده است که با کاربردهای پلاسما تراپی با استفاده از دستگاه های پلاسما پن ، پلاسما جت و پلکسر آشنا شویم. کاربردهای بی‌نظیری که علم پزشکی را متحول کرده اند. در ادامه برای آشنایی با این کاربردهای شگفت انگیز با ما همراه باشید.

درمان کیسه های زیر چشم

یکی از مهم ترین کاربردهای درمانی دستگاه پلاسما پن، پلاسما زیر چشم است. آیا این پف کردگی های زیر چشم که هر کدام به اندازه یک هندوانه است، می تواند درمان شود؟

پاسخ مثلت است! با استفاده از دستگاه های پلاسما پن، پلاسما جت و پلکسر به سادگی می توانید از این حلقه های سیاه و حتی گودی زیر چشم را از بین ببرید. حلقه های زیر چشم باعث می شود که شما، هر قدر جوان باشید، پیر و خسته به نظر برسید. با پلاسماتراپی به سادگی و تنها با چند جلسه درمانی، این مشکل رفع خواهد شد و اثر پلاسما تا مدت ها باقی خواهد ماند.

لیفت بینی بدون نیاز به عمل جراحی

پلاسما بینی یکی از بهترین روش های درمانی ارائه شده به جامعه پزشکی توسط دستگاه های پلاسما پن و پلاسما جت است. پلاسما جت بینی این امکان را برای شما فراهم می کند. فرقی ندارد که بینی گوشتی داشته باشید یا از آن دسته بینی های استخوانی و عقابی. در هر صورت پلاسما جت بینی گوشتی ، پلاسما بینی در جهت زیباسازی بینی، برای شما کارساز خواهد بود. در این روش درمانی از پلاسما فیبروبلاست به منظور سفت کردن و بهبود ظاهر پوست استفاده می شود. فیبروبلاست ها مورد هدف قرار می گیرند تا در نهایت اقدامات لازم بر روی بینی صورت پذیرد. ممکن است این تصور اشتباه در ذهن شما بوجود آید که پلاسما جت بینی دردناک است، اما فقط مقداری سوزش قابل تحمل است.

عکس قبل و بعد پلاسماجت بینی

درمان زگیل تناسلی تنها در چند جلسه

زگیل تناسلی ( وارت ) از آن دسته مشکلات عذاب آور است که به شدت روان فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. به هیچ عنوان نباید درمان وارت را عقب انداخت چرا که عواقب آن گاها جبران ناپذیر است. روش های درمانی بسیار متفاوتی برای ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد اما در میان تمام روش های جهانی، پلاسما زگیل تناسلی بهترین راه برای رفع این مشکل است. درمان زگیل ناحیه تناسلی با استفاده از دستگاه پلاسما پن و پلاسما جت، به مراتب عوارض کم تری دارد. برای درمان این ویروس هر چه سریع تر اقدام نمایید. می توان گفت که پلاسما وارت انقلابی در حوزه درمان زگیل بود و امروزه در سراسر جهان از این روش استفاده می شود.

پلاسما زگیل

از بین بردن کک مک و لکه های پوستی

آبلیمو و لیموی تازه را کنار بگذارید و از امروز دنبال پلاسما کک مک باشید. درمان کک مک و لکه های پوستی به روش پلاسما تراپی  می تواند تحول بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. کک مک موضوعی است که بسیاری از افراد، علی الخصوص کسانی که پوست روشن و موهای متمایل به نارنجی دارند، با آن دست و پنجه نرم می کنند. پلاسما معجزه زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.

پلاسما کک مک

آیا پلاسما درد دارد ؟

میزان درد پلاسما به روش درمانی شما و میزان تحمل درد شما بستگی دارد. اما به صورت کلی تنها یک سوزش خفیف است که با کرم های بی حسی از قبیل زایلاپی می توان آن را کاهش داد. با این وجود بسیاری از افراد بعد از تجربه درمان با دستگاه پلاسماجت بر این باور بودند که میزان درد پلاسما کاملا قابل تحمل و خفیف است.

اگر آستانه تحمل درد شما پایین است می توانید از پزشک متخصص خود یک کرم بی حسی مناسب را پیش از شروع روند درمان، درخواست نمایید. پلاسما درد دارد اما نه به اندازه عمل های جراحی تهاجمی. با همین کرم های بی حسی موضعی می توان بدون ناراحتی به انجام عمل بپردازید. برای درد پلاسما با مشورت متخصص خود می توانید از مسکن مناسب استفاده نمایید.

پلاسما چنده ؟ | آیا هزینه پلاسما جت بالاست؟

قطعا یکی از مهم ترین دغدغه های شما برای شروع درمان با دستگاه پلاسماجت و پلاسما پن این است که ” پلاسما چنده ؟ “. ممکن است فکر کنید که قیمت هر جلسه پلاسما بسیار بالا است و نمی توانید از پس هزینه‌های آن بربیایید. اما واقعیت چنین است که پلاسما تراپی از جمله درمان های کم تهاجمی و کم هزینه به شمار می رود. به دلیل سادگی روند درمان، اثربخشی سریع و طولانی مدتی دارد. هزینه هر جلسه پلاسما جت و پلاسما پن به نوع درمان شما بستگی دارد. از پلاسماجت بینی گرفته تا پلاسما کک مک، این هزینه متفاوت است اما مجموع هزینه های درمانی با این روش، بسیار مقرون به صرفه تر از عمل های جراحی و تهاجمی است.

کلام آخر

دریافتیم که پلاسما تراپی یک روش درمان بی خطر است که طیف گسترده‌ای از درمان‌های جوان‌سازی را شامل می شود. همچنین می‌تواند تعدادی از مشکلات پوستی را درمان کند. این روش درمان می‌تواند برای جوان‌سازی پلک‌ها، از جمله کاهش افتادگی پلک‌های پایین و بالا و همچنین حذف خطوط ریز و همچنین صاف کردن خطوط و چین و چروک های صورت استفاده شود. دو دستگاه پلاسما پن و پلاسما جت نیز بسیار مشابه هم عمل می کنند و تفاوت های اندکی دارند. همچنین دریافتیم که پلاسما تراپی ماندگاری بالایی دارد و معمولا عوارض خاصی ندارد و در معدود مواردی برای افراد با پوست های حساس التهاب و قرمزی در ناحیه های تحت درمان  ایجاد می شود. در ادامه برای آشنایی با کاربردهای شگفت انگیز پلاسما پن و پلاسما جت، با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی