کربوکسی تراپی برای از بین بردن چربی شکم، پهلو و غبغب

تاریخ انتشار : 23 آذر 1401
نویسنده : کارن طب
از بین بردن چربی ها با کربوکسی تراپی

امروزه روش کربوکسی تراپی (درمان با گاز کربن دی اکسید) به عنوان روشی بی خطر و غیر تهاجمی برای درمان‌های زیبایی، به سرعت در حال شناخته شدن است. از کاربردهای رایج این دستگاه می‌توان به رفع چربی‌ها اشاره کرد که عملکرد درخشان و اثبات شده‌ای در این زمینه دارد. در نتیجه همین کاربرد می‌توان روش کربوکسی تراپی را بهترین درمان برای افتادگی غبغب، چربی‌های شکم و پهلو، سلولیت و سایر چربی های بدن دانست. برای آشنایی با این روش معجزه‌گر و همچنین برای خرید دستگاه کربوکسی تراپی، در این مطلب با  کارن طب همراه باشید.

کربوکسی تراپی چگونه عمل می‌کند؟| گاز معجزه‌گر CO2

کربوکسی نام علمی گاز کربن دی اکسید (CO2) است. این گاز کاملا بی‌ضرر بوده و به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. در کربوکسی تراپی(CARBOXY THERAPY)، گاز معجزه‌گر یعنی CO2 زیر پوست تزریق می‌شود و بدن آن را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می‌کند که سبب افزایش جریان خون و افزایش مواد مغذی به این منطقه می‌شود. با بهبود گردش خون در ناحیه تزریق گاز CO2، در نهایت ترمیم سلولی رخ می‌دهد. میزان تزریق این گاز به وسیله خود دستگاه کربوکسی‌تراپی سنجیده و کنترل می‌شود. این درمان دوره نقاهت آن‌چنانی ندارد و یک جلسه درمانی معمولا بین پانزده دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد.

رفع چربی‌ها با کربوکسی تراپی چگونه است؟

مطالعات بالینی و تحقیقات نشان داده‌اند که گاز کربن دی اکسید بر روی رسوبات چربی اثر گذاشته و نیز موجب افزایش ریزجریان‌ها می‌شود. از بین بردن چربی‌های موضعی با کربوکسی تراپی همانطور که از نامش پیداست، یعنی تزریق کردن گاز کربن دی اکسید به زیر پوست و سلول‌های چربی زیر پوستی. کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و چربی‌های موضعی دست، شکم و پا، شرایط خاص خودش را دارد. در این موارد گاز بیشتری به بافت چربی مورد هدف تزریق می‌شود و ناحیه تزریق در اثر ورود گاز باد می‌کند و به همین خاطر ممکن است کمی احساس فشار در ناحیه‌ی تحت درمان داشته باشید. در ادامه با عمده موارد قابل درمان با این اندیکاسیون آشنا خواهید شد.

لاغری شکم با کربوکسی تراپی؟

افرادی هستند که با ورزش و رژیم غذایی نتوانسته‌اند چربی های موجود در شکم و پهلوی خود را از بین ببرند و به دلیل عوارض زیاد روش های جراحی لاغری، به دنبال روش بهتری برای این آرزو هستند.

یکی از این روش‌ها، کربوکسی تراپی چربی‌های شکم و پهلو است. نحوه دقیق آن به این صورت است که:

کربوکسی تراپی رفع چربی‌ها

عکس قبل و بعد از کربوکسی تراپی

در طول درمان مقادیر بسیار کمی از گاز کربن دی اکسید از طریق سوزن مخصوص به زیر پوست تزریق می‌شود. با تزریق این گاز به بدن،  میزان کربن دی اکسید بالا رفته و تعادل میان اکسیژن و کربن دی اکسید از بین می‎رود. در واقع ما بدن را “فریب” می‌دهیم تا با تلاش برای متعادل سازی حجم میان این دو گاز، جریان اکسیژن به بدن را در آن منطقه افزایش دهد.

همین موضوع موجب هجوم حجم زیادی اکسیژن و مواد مغذی به ناحیه تزریق می‌شود. بدن تحریک می‌شود تا بیش‌تر فعالیت کند تا بتواند کمبود‌ها را جبران کند. در نتیجه کلاژن تولید شده و چربی‌ها با سرعت بسیار بیش‌تری شروع به از بین رفتن می‌کنند. درواقع سختی موجود دربافت چربی‌ها از بین می‌رود و رفته رفته ساختار بافت چربی تحلیل رفته و از هم می‌شکند.

بهترین روش برای لاغری موضعی با دستگاه کربوکسی تراپی کارن طب.

کربوکسی تراپی برای رفع افتادگی غبغب

غبغب یکی از مواردی است که زیبایی صورت را می‌گیرد و اعتماد به نفس مردان و زنان را کاهش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین دلایل آن اضافه ‌وزن است. البته تنها اضافه ‌وزن سبب به‌وجود آمدن غبغب نمی‌شود بلکه بالارفتن سن نیز یکی دیگر از دلایل آن است.

کربوکسی تراپی یک نوع مزوتراپی است که در آن به جای تزریق مایعات مزوتراپی از گاز دی اکسید کربن استفاده می شود. با تزریق کربن دی اکسید از طریق سوزن بسیار کوچکی در بافت زیرپوستی، خون‌رسانی و جریان اکسیژن در ناحیه تزریق افزایش پیدا می‌کند. تمام این عوامل موجب ازبین رفتن چربی‌های تجمع یافته در غبغب می‌شود.

کربوکسی تراپی غبغب یک درمان غیر جراحی محسوب می‌شود. همچنین تعداد جلسات درمان و فاصله بین آن‌ها به میزان افتادگی غبغب ارتباط دارد. در هر هفته بین 2 تا 3 بار کربوکسی تراپی انجام می‌گیرد که هر جلسه آن تنها بین 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. بهبودی وضعیت پوست بسته به میزان افتادگی بعد از جلسه اول کاملاً قابل مشاهده است. نتیجه درمان برای رفع افتادگی‌های شدید غبغب با این روش، بعد از 8 تا 10 جلسه شگفت انگیز است.

کربوکسی تراپی غبغب

آیا کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت اثر بخش است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حداقل از هر 10 خانم، 8 نفر مبتلا به سلولیت هستند. در حالی که سلولیت را یک اختلال در نظر نمی‌گیرند، اما از نظر بعضی این عارضه جذاب نیست و حتیی باعث می‌شود فرد در جمع احساس ناخوشایندی داشته باشد. اغلب سلولیت در ران‌، پهلو و شکم ظاهر می‌شود. سلولیت چربی ساده‌ای است که اثر موجی ایجاد می‌کند. همچنین به تناسب اندام شما ربطی ندارد و ممکن است سلولیت داشته باشید.

درمان‌های زیادی برای سلولیت پیشنهاد شده است ولی تا امروز روشی برای از بین بردن ۱۰۰% سلولیت وجود ندارد. با این حال آمار نشان می‌دهد که کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت نیز موثر بوده و نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشته است. به طور تقریبی بیماران پس از چند جلسه تزریق کربوکسی تراپی ۴۰% از سلولیت تحت درمان آن‌ها به طور کامل از بین رفته است.

همانطور که گفتیم در این روش مقدار کمی گاز دی اکسید کربن تزریق و موجب افزایش جریان اکسیژن در ناحیه می‌شود. با افزایش میزان اکسیژن، سلول‌ها فعال‌تر می‌شوند. در نهایت موجب افزایش سرعت بهبود یا تولید سلول جدید برای جوانسازی ناحیه می‌شوند.

از بین بردن سلولیت

چه زمانی نباید از این روش استفاده کرد؟

  • بیمارانی که حساسیت شدید پوستی دارند.
  • افرادی که آلرژی به گاز کربن دی اکسید دارند.
  • دوران بارداری و شیردهی زمان مناسبی برای این روش درمانی نیست.
  • کسانی که دچار تبخال در منطقه تزریق هستند.
  • افرادی که دچار عفونت موضعی در ناحیه تزریق هستند.

بیماران قلبی و عروقی بهتر است قبل استفاده از این روش با پزشک خود مشورت کنند.

در این مقاله سعی داشتیم کاربردهایی از کربوکسی تراپی را برای شما بیان کنیم. این روش غیرتهاجمی نسبت به دیگر روش‌ها برای از بین بردن چربی‌ها بسیار مناسب و اثرگذار است. از نظر کم خطر بودن این روش برای رفع چربی‌ها، پزشکان همواره آن را به بیماران خود توصیه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی