کربوکسی تراپی زیر چشم | درمان سیاهی و گودی زیر چشم

تاریخ انتشار : 29 مهر 1400
نویسنده : کارن طب
کربوکسی تراپی چشم

حتما شما هم تبلیغ انواع کرم‌‌‌‌های مختلف برای درمان گودی زیر چشم را مشاهده کرده اید. آیا این کرم‌ها واقعا موثر هستند؟ برای تعداد کمی از افراد بله! اما هنوز، اشخاص زیادی هستند که با مشکل درمان گودی زیر چشم دست و پنجه نرم می کنند. به تازگی، روشی برای درمان سیاهی زیر چشم مطرح شده است که موافقین و مخالفین زیادی دارد. این روش کربوکسی تراپی زیر چشم نام دارد و به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است. برخی از تحقیقات نشان داده که رفع این مشکل با کربوکسی تراپی چشم امکان پذیر است. اما در قدم اول باید بدانیم که این روش چگونه عمل می کند؟ این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ خواهد داد.. همچنین برای اطلاع از مشخصات و قیمت دستگاه کربوکسی تراپی کارن می‌توانید وارد لینک شوید. تا انتها با کارن طب همراه باشید.

کربوکسی تراپی زیر چشم چیست؟

در ابتدا به بیان یک تعریف جامع می‌پردازیم. کربوکسی تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که برای درمان سلولیت، علائم کشش و تیرگی زیر چشم و … استفاده می‌شود. این روش درمانی نسبت به سایر درمان‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، تهاجم کمتری (به سلول های بدن) دارد. همانطور که از اسمش پیداست، در کربوکسی تراپی از تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست استفاده می‌شود. گفته می‌شود این روش باعث افزایش خاصیت ارتجاعی، گردش خون و کاهش چین و چروک خواهد شد.

کربوکسی تراپی زیر چشم

کربوکسی تراپی چشم چگونه انجام می‌شود؟

CO2 یک عنصر آلی ضروری است که در تمام سلول‌های بدن حضور دارد. شما اکسیژن را استنشاق کرده و دی اکسید کربن را خارج می‌کنید. درختان گاز CO2 دریافت می‌کنند تا اکسیژن لازم برای زندگی انسان را تأمین کنند. CO2 همچنین می تواند نشانگر سطح گردش خون شما باشد؛ زیرا تمام سلول‌های بدن (پوست، ریه، مغز یا سلول‌های خونی) CO2 را به عنوان یک محصول زائد دفع می‌کنند.

به محض استنشاق اکسیژن، سلول‌های بدن اکسیژن ذخیره شده در بافت ریه را گرفته و به سراسر بدن انتقال می‌دهند. این سلول ها با گردش در بدن، اکسیژن را داده و کربن دی اکسید را از آن ها می‌گیرند. پس در هر نقطه ای که میزان کربن دی اکسید بالاتر باشد، تبادل اکسیژن بیشتر بوده و گردش خون افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت، با تجمع غلظت‌های کمی از گاز CO2 در زیر پوست، ما آن ها را فریب می‌دهیم تا سطح جریان خون را در آن نقطه افزایش دهد. برخی از تحقیقات نشان داده که گودی زیر چشم به علت کاهش جریان خون در منطقه مورد نظر ایجاد می‌شود. کربوکسی تراپی چشم یکی از رایج ترین روش‌ها برای درمان سیاهی زیر چشم است.

درمان سیاهی زیر چشم

گودی زیر چشم با جریان خون چه ارتباطی دارد؟

یکی از مزایای کربوکسی تراپی این است که از بهترین روش‌های درمان گودی زیر چشم به شمار می رود. گاهی اوقات، این تیرگی به دلیل تولید بیش از حد رنگدانه یا فرورفتگی زیر چشم است. اما تحقیقات نشان داده که عمده‌ترین دلیل آن به کاهش جریان خون باز می‌گردد. با انتقال کمی CO2 با یک سوزن در زیر پلک‌های پایین، جریان خون موضعی بهبود می یابد. در نتیجه گودی زیر چشم به میزان قابل توجهی کم می‌شود. امروزه کربوکسی تراپی زیر چشم را می توان تنها در چند دقیقه انجام داد. این روش تقریبا بی خطر بوده و درد زیادی به همراه ندارد.

آیا کربوکسی تراپی زیر چشم دردناک است؟

برای انجام این درمان از بی حسی موضعی استفاده نمی‌شود. با اینکه برخی از افراد اظهار کرده‌اند یک سوزش ملایم در محل تزریق احساس کرده اند، اما این حالت پایدار نیست و پس از مدت زمان کوتاهی رفع می‌شود. به دلیل افزایش گردش خون، پوست نزدیک محل درمان برای چند دقیقه گرم به نظر می‌رسد. افرادی که غدد لنفاوی ضعیفی دارند ممکن است تا یک روز بعد از درمان دچار تورم شوند.

درمان گودی زیر چشم

خطر و عوارض کربوکسی تراپی چشم

دی اکسید کربن یک گاز طبیعی است که به عملکرد سلول های شما کمک می‌کند. این گاز توسط سلول‌های خونی حمل شده و با بازدم دفع می‌شود. در نتیجه برای استفاده در کربوکسی تراپی زیر چشم کاملا بی خطر بوده و نگرانی از این بابت وجود ندارد. البته بهتر است که درمان گودی زیر چشم خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید تا میزان خطر کاهش پیدا کند. در حال حاضر کربوکسی تراپی برای سایر روش‌های جراحی مانند کولونوسکوپی و لاپاراسکوپی نیز استفاده می‌شود.

مدت زمان ماندگاری این درمان

پاسخ به این سوال به عوامل متعددی وابسته بوده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به طور کلی، نمی‌توان نسخه یکسان برای همه تعیین کرد! برخی از نواحی بدن حساس‌تر هستند و مسلما، ترمیم آن‌ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. سن و آسیب وارد شده به پوست نیز از دیگر عوامل دخیل در ماندگاری کربوکسی تراپی چشم است. اگر در انتخاب پزشک دقت کافی به خرج داده و از دستورات او پیروی کنید، نتایج درخشانی در انتظار شما خواهد بود. همچنین بهتر است جلسات خود را به طور مداوم ادامه دهید. معمولا بین شش تا هشت جلسه برای کربوکسی تراپی لازم است.

گودی زیر چشم

آیا به کربوکسی تراپی نیاز دارید؟

افرادی که به دنبال درمان سیاهی زیر چشم، سلولیت، علائم کشش یا سایر اختلالات در بافت و رنگ پوست هستند، از بهترین گزینه ها برای درمان با دستگاه کربوکسی می‌باشند. این درمان برای بیماران مبتلا به بیماری پوستی یا عفونت فعال توصیه نمی‌شود. پس از کربوکسی تراپی زیر چشم، به دوره نقاهت خاصی نیاز ندارید و می توانید به فعالیت خود ادامه دهید. بیماران معمولاً پانزده دقیقه پس از عمل مطب را ترک می‌کنند و می‌توانند بلافاصله تمام فعالیت ها را از سر بگیرند.

یک دیدگاه

  1. سلام، امکان کربوکسی تراپی برای بیمار مبتلا به M.Sوجود داردیا خطرناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی