کربوکسی تراپی جای جوش | بهترین درمان آکنه و جای جوش

تاریخ انتشار : 1 آبان 1400
نویسنده : کارن طب
آکنه

جوش صورت یکی از رایج‌ترین آسیب‌های پوستی است که در تعداد زیادی از افراد ایجاد می‌شود. البته جوش‌ها پس از مدت‌زمان کوتاهی از بین می‌روند، اما جای‌جوش ممکن است تا سالیان متمادی همراه ما باشد! چنین وضعیتی برای برخی عذاب‌آور است و اعتماد به نفسشان را کاهش می‌دهد. راه‌های مختلفی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد. آیا همه آن‌ها موثر هستند؟ مسلما نه! از بین بردن جای‌جوش برای تعدادی از نوجوانان به یک کابوس تبدیل شده‌است. اما کربوکسی تراپی برای جای جوش ، این‌کابوس را به یک واقعیت شیرین تبدیل می‌کند! با استفاده از دستگاه کربوکسی‌تراپی به راحتی می‌توانید جوش‌های خود را از بین ببرید. البته درمان جوش با لیزر نیز امکان‌پذیر است. در ادامه با جزئیات روش‌های مطرح‌شده آشنا می‌شوید. با کارن طب همراه باشید.

جوش (Acne) چیست؟

آکنه یا جوش، نوعی بیماری پوستی شایع است که بیشتر نوجوانان و جوانان را درگیر می‌کند، اما ممکن است در هر سنی ظاهر گردد. آکنه، جوش‌های سرسیاه و سرسفید بدون درد تا جوش‌های بزرگ یا چرکی ملتهب (همراه با درد فراوان) را شامل می‌شود. آکنه و جوش شدید در نهایت، زخم را به وجود می‌آورد. جوش‌ها تنها مختص به صورت نیستند، بلکه در نواحی دیگر مانند کمر، سرشانه یا باسن نیز به وجود می‌آیند. افرادی که پوست چرب دارند بیشتر مستعد ابتلا به آکنه هستند. غدد پوست در دوران بلوغ، ماده‌ای روغنی به نام سبوم ترشح می‌کنند. سبوم ضخیم است و ممکن است منافذ کوچک پوست را مسدود کند. این‌انسداد در نهایت باعث تشکیل جوش می‌شود. در حال حاضر، متخصصین از کربوکسی تراپی برای جای جوش بهره می‌گیرند.

جوش

دلایل ایجاد جوش

ژنتیک در ایجاد جوش نقش بزرگی ایفا می‌کند. آکنه در نوجوانان و بزرگسالان بسیار شایع است و تقریباً 80 درصد از افراد بین 1 تا 30 سال حداقل یک بار با جوش و آکنه دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند. آکنه در بین دختران بیشتر بین 14 تا 17 سالگی و در پسران بین 16 تا 19 سالگی دیده می‌شود. تغییرات هورمونی یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد جوش هستند. از دیگر عوامل موثر بر جوش صورت می‌توان به رژیم غذایی، اضافه وزن، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، بارداری و کم تحرکی اشاره کرد. کربوکسی تراپی صورت یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای از بین‌بردن جای جوش است.

درمان جای جوش با لیزر

لیزر‌ درمانی برای آکنه سریع‌ترین راه برای مقابله با هیپرپیگمانتاسیون و اسکارهای باقی‌مانده محسوب می‌شود. این‌روش بدون خونریزی است و متناسب با رنگ پوست صورت می‌گیرد تا آسیبی به رنگدانه‌ها وارد نشود. البته توقع نداشته باشید که جای همه جوش‌های شما از بین برود! برای از بین‌بردن اسکارها به چند جلسه درمانی نیاز خواهید داشت. هر چه پوست شما حساس‌تر باشد، میزان موفقیت لیزر درمانی کاهش پیدا می‌کند. اگر در استفاده از لیزر شک دارید، به سراغ کربوکسی‌تراپی بروید!

درمان جای جوش

درمان جای جوش صورت

امروزه کربوکسی‌تراپی به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است. این‌روش نه تنها جای جوش‌های شما را از بین می برد، بلکه باعث می‌شود که پوستی شفاف‌تر و جوان‌تر داشته باشید. با افزایش میزان جریان خون در پوست، سلول‌ها کلاژن و رشته‌های الاستین بیشتری تولید می‌کند. رشته‌های الاستین و کلاژن، انعطاف‌پذیری بیشتری برای پوست به ارمغان می‌آورند. البته رسیدن به این‌هدف در یک جلسه میسر نمی‌شود. حداقل تعداد جلسات مورد نیاز برای کربوکسی‌ تراپی جای جوش 4 جلسه است که بین 10 الی 30 دقیقه طول می‌کشد.

ماندگاری کربوکسی تراپی برای جای جوش

مهم‌ترین پرسش مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌های زیبایی این است که آیا کربن تراپی دائمی است؟ ماندگاری کربوکسی‌تراپی دائمی نیست و به عوامل زیادی وابسته است. اگر به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، میزان ماندگاری افزایش پیدا می‌کند. ماندگاری کربوکسی‌تراپی به طور معمول، تنها 6 ماه است. در صورت نیاز می‌توانید مجددا به پزشک خود مراجعه کنید. عوارض کربوکسی‌تراپی بسیار محدود و سطحی هستند و هیچ آسیبی به پوست شما وارد نمی‌کنند.

کربوکسی تراپی جای جوش

هزینه کربوکسی تراپی جای جوش

کربوکسی‌تراپی، طرفداران زیادی دارد؛ زیرا تاثیر فوق‌العاده زیادی بر جوانسازی پوست دارد. هزینه کربوکسی‌تراپی جای جوش به عوامل متعددی بستگی دارد. هر چه تعداد جلسات مورد نیاز شما بیشتر باشد، میزان هزینه نیز افزایش می‌یابد. تعداد جلسات توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود. همچنین هزینه لوسیون و کرم‌ها را نیز در نظر بگیرید. البته این‌موارد برای همه افراد توصیه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی