کربوکسی تراپی واژن و کاربردهای گسترده کربوکسی برای زنان

تاریخ انتشار : 29 آبان 1400
نویسنده : کارن طب
کربوکسی زنان

احتمالا اصطلاح کربوکسی تراپی را شنیده باشید، چرا که به تازگی بر سر زبان افتاده است و زیاد درباره آن صحبت می شود. کربوکسی تراپی در واقع یک علم و روش جدید در علوم پزشکی است که زمینه های متنوعی را نیز تحت پوشش قرار می دهد. از اصلی ترین و مهم ترین زمینه های کاربردی این علم، کربوکسی تراپی زنان را می توان نام برد. این روش به علت اثر بخشی و نتایج فوق العاده، دارای محبوبیت بسیاری میان بانوان و حتی پزشکان است. علاوه بر اثر کربوکسی تراپی و نتایج عالی، کم هزینه بودن و همچنین زمان اندکی که اشغال می کند، از دیگر دلایل محبوبیت این روش درمانی است. در این مقاله به طور تخصصی بر روی کربوکسی زنان و مهم ترین کاربرد آن که کربوکسی تراپی تیرگی است، تمرکز می کنیم و به مطالب این حوزه خواهیم پرداخت پس در ادامه با کارن طب همراه باشید.

دستگاه کربوکسی تراپی

یکی از بهترین دستگاه‌های کربوکسی تراپی، دستگاه کربوکسی کارن طب است. در این روش، انتخاب و نوع دستگاه برای دستیابی به نتایج دلخواه، بسیار اهمیت دارد؛ چرا که هر چه قدر دستگاه پیشرفته‌ تر باشد، امکان به جای گذاشتن جای زخم کمتر است. برای جوانسازی ناحیه واژن و رفع تیرگی آن، کربوکسی یکی از ایمن ترین و بی خطرترین روش هاست که از طریق  دستگاه کربوکسی تراپی و تزریق، که هر دو با استفاده از گاز CO2 یا همان کربن دی اکسید به ناحیه واژن، صورت می گیرد، باعث اکسیژن رسانی، مویرگ سازی و بالا بردن گردش خون می شود.

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی تراپی واژن، یک روش زیبایی غیر تهاجمی برای جوانسازی بافت واژن است که معمولاً بدون استفاده از کرم‌های بی‌حس‌کننده انجام می‌شود. مبنای کار این دستگاه، تزریق گاز کربن دی اکسید به ناحیه واژن است. تزریق گاز کربن دی اکسید در واژن، باعث گشاد شدن عروق، انتقال اکسیژن و مواد مغذی به سلول‌ها از طریق خون را تسهیل می‌کند و در نتیجه کیفیت بافت را بهبود می‌بخشد. این روش یکی از بی خطرترین درمان ها برای زیباسازی واژن است.

جوانسازی واژن

جوانسازی واژن یکی از مهم‌ترین شاخه‌های جوانسازی به‌شمار می‌رود. این بخش از جوانسازی، تأثیر مستقیمی در بسیاری از روابط زناشویی و خانوادگی می‌گذارد. بسیاری از بانوان به‌دلایل مختلفی مانند زایمان‌های طبیعی و یا پی‌درپی، دچار شل‌شدگی کانال واژن شده‌اند. این امر ممکن است به مقولاتی مانند کاهش لذت جنسی در طرفین، خشکی واژن (که منجر به ایجاد حس سوزش در حین رابطه جنسی می‌شود)، کاهش اعتماد به نفس و فشارهای عصبی بینجامد.

دستگاه کربوکسی تراپی به عنوان یک دستگاه جوانسازی، دارای پراب واژنال مخصوص است. این پراب کمک می‌کند تا به‌راحتی بتوان مجرای داخلی واژن را نیز تحت درمان کربوکسی تراپی قرار داد. به این ترتیب، مانند دیگر نقاط بدن، لایه مخاطی کانال واژن نیز اقدام به تغییر و تحول‌های ویژه‌ای خواهد کرد. این امر باعث کلاژن سازی مجرای داخل واژن شده و به این ترتیب لایه داخلی مخاطی شروع به بازسازی خود می‌کند. پس از مدتی حدود 5 تا 10 هفته نتایج مثبتی به‌دست خواهد آمد.

ماندگاری نتایج به دست آمده از خدمات جوانسازی واژن دستگاه کربوکسی تراپی، به شرایط بدن فرد متقاضی بستگی دارد. از این رو نمی‌توان بازه زمانی مشخص و ثابتی را بیان نمود. این ماندگاری معمولاً بین 3 تا 6 ماه در افراد مختلف متغیر است.

کربوکسی تراپی زنان چیست؟

برای اینکه درک بهتری از کربوکسی تراپی زنان پیدا کنیم، ابتدا راجع به خود کربوکسی تراپی و اثر کربوکسی تراپی صحبت می کنیم. پوست انسان در گذر زمان و با بالا رفتن سن دچار تغییر ها و تنش هایی می شود. این تغییرات موجب ایجاد حالت ارتجاعی و از بین رفتن خاصیت کلاژن سازی می شود. موارد ذکر شده به دلیل کاهش سلول های اکسیژن و در نتیجه منجر به خفگی مویرگ های زیر جلدی می شود.  به علت کاهش میزان اکسیژن در زمان افزایش سن، بدن اکسیژن ضروری خود را از اندام اصلی می گیرد و در نهایت به سراغ پوست می رود، اما اگر پوست اکسیژن لازم را نداشته باشد موجب ایجاد آکنه، لک و چروک های پوستی می شود.

کربوکسی تراپی یک روش درمانی فوق العاده برای رفع چنین مشکلاتی است. اثر کربوکسی  به این صورت است که به زیر پوست های آسیب دیده و تغییر یافته گاز کربن دی اکسید یا همان  CO2 تزریق می شود و در نتیجه آن، میزان کلاژن سازی بدن افزایش پیدا می کند. همچنین میزان الاستین یا پروتئین های طبیعی پوست بدن هم افزایش پیدا می کند. به عبارت دیگر با تزریق گاز کربن دی اکسید به نقاط تغییر یافته بدن، میزان سطح اکسیژن در آن ناحیه ها کاهش می یابد و همین فرایند موجب افزایش جریان خون در ناحیه مورد نظر می شود که در نهایت موجب رسیدن مواد مغذی و مورد نیاز به ناحیه مشخص شده می شود و اثر کربوکسی تراپی به طور کلی همین موارد را شامل می شود.

کربوکسی تراپی زنان

کاربردهای کربوکسی زنان

کربوکسی تراپی زنان کاربرد های بسیاری دارد و برای نواحی مختلفی که دچار تغییرات شده اند، قابل استفاده است. زنان به راحتی می توانند با کربوکسی تراپی از پس این مشکلات بر بیایند و به زیبایی اولیه خود بر گردند. همانطور که گفته شد کربوکسی زنان در موارد بسیاری قابل استفاده است. به عنوان مثال جمله کربوکسی تراپی تیرگی و رفع لک و چروک های ایجاد شده از جمله این موارد است. از دیگر  کاربر های کربوکسی زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع ملاسما و لک های ناشی از بارداری
  • رفع سلولیت ها و چربی های موضعی در نقاط شکم، پهلو، باسن و ران
  • رفع استرچ مارک ها
  • رفع زخم ها و اسکار ها
  • جوان سازی واژن
  • رفع خشکی واژن
  • رفع تیرگی های بدن
  • ماندگاری کربوکسی تراپی
  • و …

میزان و ماندگاری اثر کربوکسی تراپی به عوامل بسیاری وابسته است. اینکه فرد بیمار دارای چه نوع جنس پوستی باشد یا چند سال دارد، از جمله این عوامل است. لازم به ذکر است که ترجیحا برای انجام کربوکسی  زنان در سنین بالای 30 سال اقدام به این کار کنید. چرا که در این سن هست که  میزان اکسیژن  موجود در پوست حدود 25 درصد کاهش می یابد و پس از آن در سن 40 سالگی این عدد با  حدود 50 درصد می رسد. و اگر این روند تداوم داشته باشد چروک شدن پوست و دیگر تغییرات به چشم خواهند آمد. علاوه بر سن فرد بیمار، عوامل دیگری مانند آلودگی های محیط اطراف، مصرف دخانیات، حساسیت های پوستی و جنس پوست نیز تاثیر گذار است.

فیلم کربوکسی تراپی در یوتیوب

کربوکسی تراپی تیرگی

همانطور که گفته شد کربوکسی تراپی در زمینه های متنوعی کاربرد دارد اما در برخی زمینه ها کاربرد های بیشتری دارد که در ادامه به آن می پردازیم. یکی از کاربرد های گسترده کربوکسی زنان، کربوکسی تراپی تیرگی است. تیرگی های بدن با بالا رفتن سن و کاهش اکسیژن بروز پیدا می کنند و موجب از بین بردن زیبایی بدن می شوند.

این تیرگی ها در نواحی مختلفی مانند واژن، کشاله ران، دور چشم و… ایجاد می شوند.  برای رفع این تیرگی ها کربوکسی زنان به کمک بیماران مبتلا به این موارد آمده است. کربوکسی تراپی تیرگی نواحی مختلف بدن، مانند سایر نقاط بدن صورت می گیرد. انجام ضد عفونی و بی حسی موضعی در ناحیه مد نظر  اولین مرحله انجام کربوکسی تراپی تیرگی محسوب می شود. سپس کربن دی اکسید توسط سوزن بسیار نازک به زیر پوست تزریق می شود. و این مراحل بسته به نظر پزشک متخصص تا زمان بهبودی کامل  در چندین جلسه ادامه پیدا می کنند.

علل تیرگی واژن چیست؟

علت های تیرگی واژن چیست باید گفت که عوامل زیر در تیره شدن واژن نقش دارند:

  • اختلالات هورمونی و بر هم خوردن تعادل هورمون ها به دلایل مختلف از جمله بارداری
  • عوامل ارثی و ژنتیکی
  • افزایش سن
  • استفاده طولانی مدت از تیغ و ژیلت
  • استفاده از پودر تالک برای مدت زمان طولانی
  • مبتلا شدن به بعضی از بیماری ها ازجمله کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید
  • اختلال در غدد فوق کلیه
  • بیماری چاقی

کربوکسی تراپی واژن چگونه انجام می‌شود؟

مبنای کار کربوکسی تراپی با استفاده از گاز CO2 است که دارای تاییدیه FDA می باشد. به علت افزایش غلظت گاز کربن دی اکسید، تعادل غلظت میان co2 و o2 از بین می رود. در نتیجه اکسیژن از هموگلوبین جدا شده و در اختیار بافت واژن قرار می گیرد. با رسیدن گاز به بافت واژن، عروق خونی باز می شود و همین سبب افزایش گردش خون می گردد و می تواند عروق تازه ای را تولید نماید. این گاز بی خطر در بدن باعث تحریک رگ های خونی می شود و در نتیجه خونرسانی به ناحیه تزریق شده بیشتر انجام می شود. با افزایش خونرسانی، اکسیژن بیشتری در خون ایجاد می شود و به این ترتیب بافت پوست و سلول ها تغذیه می شود. به این ترتیب مشکلات ناحیه تناسلی با تزریق از بین خواهد رفت

کربوکسی تراپی، متابولیسم ناحیه واژن را افزایش می دهد. این روش عارضه خاصی نداشته و به مراقبت خاصی احتیاج ندارد و فقط فرد بعد از آن کمی دچار درد، تورم و سوزش در ناحیه واژن می شود که این ها موقتی هستند.

بعضی از افراد، تصور می کنند که گاز  CO2 ممکن است سمی بوده و خطراتی را برای بدن به دنبال داشته و نباید از این روش استفاده کنند. این تصور غلط بوده و با تولید گاز کربن دی اکسید در بدن و وارد شدن به خون، عمل اکسیژن رسانی از ریه ها خارج می شود. کربوکسی تراپی واژن باعث کلاژن سازی نیز می گردد.

مطالعه در سایت دکتر کیمیا قاسمیhttps://drkimiaghasemi.ir/?p=659

از جمله فواید کربوکسی تراپی واژن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا رفتن اعتماد به نفس به دلیل زیباتر شدن ناحیه تناسلی
  • افزایش میل جنسی
  • افزایش جذابیت جنسی زن و در نتیجه بهبود کیفیت رابطه جنسی
  • سفید شدن واژن
  • رفع چین و چروک های واژن ناشی از افزایش سن

برای آشنایی با روش درمانی کربوکسی تراپی برای تیرگی و زگیل تناسلی واژن،کلیک کنید.

کلام آخر

کربوکسی تراپی در حال حاضر به یکی از موفق ترین و محبوب ترین روش ها تبدیل شده است. ایمنی بالا و نبود عوارض در این شیوه از عمده دلایل موفقیت آن است. همچنین هزینه بسیار اندک و ناچیز جلسات کربوکسی تراپی موجب  می شود تا هر چه  بیشتر در دل عموم مردم جا باز کند و طرفدار داشته باشد.

3 دیدگاه

  1. سلام
    می خواستم از تیم کارن طب تشکر کنم بابت رفتار خوب و حرفه ایتون
    من بعد از 2 ماه استفاده از دستگاه کربوکسی می تونم رضایت کاملم رو از انتخاب کارن طب اعلام کنم
    متشکرم

    1. بعد از درمان هیچ دردی احساس نخواهید کرد ولی حین درمان امکان دارد کمی سوزش در ناحیه تزریق احساس کنید که به صلاح دید پزشک متخصص از کرم های بی حسی استفاده خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی