آیا پلاسما جای زخم باقی می‌گذارد؟ | درمان جای زخم با پلاسما

تاریخ انتشار : 25 آبان 1400
نویسنده : کارن طب
پلاسما جای زخم

در طی این سال‌ها، تقاضا برای درمان‌های زیبایی افزایش یافته است و در این هیاهو، همه به دنبال روشی هستند که حدالاقل جای زخم و حداکثر اثر را داشته باشد. می‌شود گفت درمان زیبایی با دستگاه پلاسما پن تقریبا نیاز‌های …

در طی این سال‌ها، تقاضا برای درمان‌های زیبایی افزایش یافته است و در این هیاهو، همه به دنبال روشی هستند که حدالاقل جای زخم و حداکثر اثر را داشته باشد. می‌شود گفت درمان زیبایی با دستگاه پلاسما پن تقریبا نیاز‌های مورد انتظار را برآورده کرده است. اگر می‌خواهید بدانید پلاسما پن، جای زخم باقی می گذارد و آیا درمان جای زخم با پلاسماپن ممکن است؟ در ادامه با کارن طب همراه باشید.

پلاسما پن چگونه کار می کند؟

عملکرد پلاسما پن همانگونه که از اسمش پیداست بر مبنای پلاسما است. پلاسما حالت چهارم ماده بعد از حالت های جامد، مایع و گاز است. پلاسما پن دستگاهی شبیه به قلم است  که ذرات ریز پوست را هدف می‌گیرد و اساسا آن‌ها را دود می‌کند. در واقع پلاسما یک گاز پرانرژی و پرحرارت است که در اثر برخورد پلاسما با ضایعه پوستی آن را مستقیما از جامد (پوست شما) به گاز (توده دود) تبدیل می‌کند. دستگاه‌های بسیاری در بازار وجود دارند که همه آنها صدها زخم ریز در ناحیه تحت درمان ایجاد می‌کنند.

آیا جای زخمی که پلاسما ایجاد می‌کند، ماندگار است؟

زخم‌های کوچکی که ایجاد شده‌اند، کمی بعد به یک دَلَمه یا پوسته تبدیل می‌شوند. آنها همانند لکه‌های سیاه قهوه‌ای کوچک هستند که در سراسر پوست ناحیه تحت درمان ظاهر می‌شوند. نکته کلیدی در ایجاد یا عدم ایجاد جای زخم، تا حدی به نحوه مراقبت شما از دَلمه‌ها بستگی دارد اما در صورت مراقبت  تمامی آثار تورم  بعد از عمل پلاسما  تنها ۳ تا ۱۰ روز بر روی پوست شما باقی خواهند ماند و به طور کامل از بین خواهند رفت.

مراقبت‌ها برای جلوگیری از جای زخم پلاسما | باید‌ها و نباید‌ها

  • پوسته‌ها را با شستشو در آب جوشیده خنک، تمیز نگه دارید.
  • آنها را نَکَنید – اجازه دهید خودشان بیفتند حتی اگر به شدت خارش دارند.
  • مراقب باشید چیزی (لباس یا زیور آلات) به آنها گیر نکند و آنها را نکِشد.
  • هنگامیکه آن ها افتادند، حداقل به مدت یک ماه از ضد آفتاب در آن ناحیه از پوست استفاده کنید. پوست ناحیه تحت درمان بلافاصله پس از انجام پلاسما متورم خواهد شد (خصوصا در اطراف چشم‌ها) و ممکن است بسیار داغ شود. پوسته‌ها خیلی سریع ایجاد می‌شوند و افتادن آنها می‌تواند بین ۵ تا ۱۰ روز طول بکشد.

پلاسما پن

ممنوعه‌های پلاسما پن| پوست آسیایی یا تیره

اگر نوع پوست‌تان آسیایی یا سیاه است، قطعا نباید از درمان‌های پلاسما پن استفاده کنید. به این دلیل که تراکم ملانین در پوست شما بسیار بالاتر است. بنابراین احتمال دارد در پیگمنتیشن شما به قدری اختلال ایجاد شود که رنگ پوست‌تان تغییر کند. شما در معرض خطر ابتلا به وضعیتی به نام هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب هستید که در این وضعیت، پوست تیره‌تر بنظر می‌رسد. یا ممکن است دچار هیپوپیگمانتاسیون شوید یعنی زمانی که پوست واقعا روشن می‌شود و برای همیشه رنگ خود را از دست می‌دهد.

چه عوامل دیگری باعث ایجاد جای زخم پلاسما می شود؟

اکثر افرادی که تحت درمان سفت کردن پوست با پلاسما پن قرار می‌گیرند، به جای زخم دچار نمی‌شوند. با این حال برخی عوامل ممکن است باعث ایجاد جای زخم شود:

  • مطمئن شوید درمانگر زیبایی که این درمان را برایتان انجام می‌دهد، دقیقا می‌داند چکار می‌کند! خیلی واضح بنظر می‌رسد اما در بسیاری از اوقات، نتایج درمان‌های درمانگران تازه کار چندان جالب نیست.
  • نقاط درمان باید به خوبی از هم فاصله داشته باشند و خیلی به هم نزدیک نباشند. اگر پوست بیش از حد تحت درمان قرار بگیرد ممکن است که پوست شما رنگ خود را از دست می‌دهد، بسیار بسیار رنگ پریده بنظر می‌رسد و با پوست اطراف خود هماهنگی (مطابقت) نخواهد داشت.
  • در مورد پلک‌ها بهتر است بجای انجام درمان‌های بسیار تهاجمی، تعداد جلسات درمان افزایش یابد و در هر جلسه، اقدامات کمی انجام شود. به این دلیل که در صورت نزدیک بودن بیش از حد زخم‌ها به هم، آنها می‌توانند با یگدیگر ادغام (ترکیب) شوند و یک زخم بزرگ ایجاد کنند که به درستی ترمیم نخواهد شد. این امر خصوصا در مورد اطراف چشم‌ها صدق می‌کند چون شما نمی‌توانید پلک‌ها را بی حرکت نگه دارید.
  • فقط در صورتی این درمان را انجام دهید که از نظر جسمی روبراه هستید و زخم‌هایتان معمولا اثری بر جای نمی‌گذارند. اگر پوستی دارید که به خوبی ترمیم نمی شود، این درمان را روی قسمت‌های قابل رویت پوست‌تان انجام ندهید چون در اینصورت پلاسما جای زخم باقی می‌گذارد.
  • در صورت امکان، درمان را در یک ناحیه غیر قابل رویت پوست‌تان انجام دهید. بعنوان مثال برای سفت کردن پوست گردن بهتر است پوست پشت گردن را پلاسما کنید تا جلوی گردن سفت شود. پشت گردن در اکثر افراد در زیر مو پنهان می‌شود و چندان مشخص نیست.

زخم پلاسما پن

مزیت این روش نسبت به روش‌های جراحی زیبایی چیست؟

شاید از خودتان بپرسید آیا درمان با این روش ارزشش را دارد؟بستگی دارد که پلک‌ها، گردن و یا هر ناحیه دیگر از پوست‌تان چقدر شما را ناراحت می‌کنند.

  • این روش بدون کبودی، خونریزی و بخیه است.
  • نتایج آن طولانی مدت است.
  • درمانی ایمن و مؤثر است.
  • زمان بهبودی آن کمتر است و نتایج آن فوری است.
  • یک تکنیک غیرجراحی و درمانی غیرتهاجمی است.
  • در این روش از چاقوی جراحی و ایجاد برش جراحی استفاده نمی­‌شود.
  • تقریباً با استفاده از پمادهای بی­حسی بدون درد است.
  • در مقایسه با لیزر و استفاده مجدد از آن، این روش پوست را نازک نمی­‌کند و پوست یکنواخت­‌تر است.

Can Plasma Pen leave scars?

آیا پلاسما جای زخم باقی می‌گذارد؟|پلاسما جای زخم ، جای زخمِ پلاسما

بله پلاسما جای زخم باقی می گذارد و در عین حال هیچ جای زخمی باقی نمی گذارد!

جدا از جای زخم های خود پلاسما که نهایتا بعد از دو هفته از بین می روند، برای هر کسی پیش آمده است که یک جای زخم ناجور اما کم رنگ در قسمتی از پوست خود به یادگار داشته باشد. این یادگاری ممکن است از زمان کودکی و … بوده و با هزاران مدل کرم های موضعی نیز از بین نرفته باشد. حتی ممکن است آثار جوش دوران بلوغ شما باشد که در نهایت به زخم تبدیل شده است. تمام این موارد با هر مقدار وخامتی که دارند، با پلاسما به گونه ای از بین خواهند رفت که انگار هیچ وقت وجود نداشته اند. درمان جای زخم یکی از اصلی ترین کاربردهای پلاسما تراپی به شمار می رود. در ادامه با ما همراه باشید.

پلاسما برای درمان جای زخم

درمان آکنه و جای زخم با پلاسما جت و پلاسما پن بسیار مرسوم است. این روش نوین و طبیعی از جمله عمل های سرپایی و طبیعی به شمار می رود که بدن انسان را به ترمیم سلولی وادار می سازد. برای درمان آکنه و جای زخم با پلاسما به هیچ گونه بی هوشی نیاز نیست و بلافاصله بعد از انجام پلاسما تراپی، نتیجه قابل مشاهده خواهد بود. بعد از درمان می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید و هیچ دوران نقاهتی وجود ندارد

درمان جای زخم بخیه زایمان با پلاسما

اگر هنوز هم آثار بخیه زایمان شما قابل مشاهده است، یک جلسه پلاسما تراپی را امتحان کنید. علاوه بر از بین بردن جای زخم و بریدگی و آکنه، برای از بین بردن آثار بخیه دوران زایمان نیز می توانید از پلاسما پن یا پلاسما جت استفاده نمائید.

درمان جای سوختگی

اگر آثار سوختگی روی پوست شما وجود دارد، باز هم پلاسما راه حل شماست. با تابیدن پلاسما به پوست، سلول های بدن به ترمیم سلولی مشغول می شوند و در نهایت کلاژن سازی در آن قسمت از پوست افزایش پیدا می کند. همچنین پلاسما در آن ناحیه باعث سفت شدن پوست و شادابی هر چه بیشتر آن خواهد شد.

بعد از اتمام عمل ، می توانید انتظار داشته باشید که نقاط کوچک پوسته پوسته شده و بعد از گذشت حدود ۱ هفته از بین بروند. طی دو هفته آینده ، همانطور که پوست شما بهبود می یابد ، باید محکم تر و محکم تر به نظر برسید. بعد از پلاسما شما نیازمند یک کرم ترمیم کننده قوی هستید که اثار سوختگی /قرمزی/ تورم رو درمان کند که توسط پزشک متخصص به شما معرفی خواهد شد.

درمان جای جوش

شاید روش های بسیاری برای درمان جای زخم جوش وجود داشته باشد، اما پلاسماجت می تواند بهترین انتخاب شما برای این عمل زیبایی – درمانی باشد. چرا؟!

  • عدم ایجاد هر گونه برش بر سطح پوست
  • عدم نیاز به بی هوشی
  • بدون هیچ عارضه جانبی
  • طبیعی بودن این روش و ماندگاری بسیار بالا
  • مشاهده اثر پلاسما بلافاصله بعد از اولین جلسه درمانی
  • بدون ورود مواد شیمیایی به بدن
  • بدون محدودیت سنی
  • و …

درمان جای جوش

تمام این موارد از مزیت های درمان جای جوش با پلاسما پن و پلاسما جت به شمار می رود. اما مهم ترین مزیت این روش، کم ترین میزان درد و سوزش هنگام عمل است. شما تنها کمی سوزش را احساس خواهید کرد و این سوزش هم در صورت استفاده از پمادهای بی حسی موضعی به هیچ عنوان احساس نمی شود. با این وجود پلاسما انتخاب اول و آخر هر فردی برای درمان جای زخم جوش است.

جمع‌بندی

روش پلاسما پن و پلاسما جت جای زخم به دلیل نتیجه بسیار خوبی که رقم می‌زند، محبوبیت زیادی نزد افراد دارد. این روش‌ها عوارض زیاد یا غیرقابل‌تحملی ندارد. شما در حین فرایند درمان، چندان احساس درد نمی‌کنید. پس از جلسات نیز عارضه‌ای به وجود نمی‌آید که زندگی شما را مختل کند. دقت داشته باشید که برای انجام این روش حتماً از پزشکان متخصص و باتجربه کمک بگیرید. از آن جا که این فرایند حساسیت زیادی دارد، نمی‌توان برای انجام آن به هرکسی اعتماد کرد.

سوالات متداول

زخم پلاسما چند روزه خوب میشه؟

اساس کار این روش زیبایی صورت ، سوزاندن ذرات کوچک در سطح پوست است که موجب ایجاد زخم های ریزی به صورت نقطه نقطه می شود، که نهایتا با مراقبت‌های توصیه شده بعد از دو هفته از بین می روند.

سوختگیِ بعد از پلاسما چگونه درمان می‌شود؟

پلکسر حتما از کرم های ترمیم کننده مرتب استفاده کنید تا پوست براحتی و سریع به ترمیم خود ادامه دهد و همچنین از ضدافتاب های مناسب و استاندراد در طول درمان استفاده کنید. با وجود همه توصیه‌ها حتما اگر دچار سوختگی بعد از پلاسما شدید به پزشک مراجعه کنید.

پلاسما جت برای جای بخیه موثره؟

بله؛ دستگاه پلاسما یکی از بهترین راه حل هایی است که در سال های اخیر در جامعه پزشکی و زیبایی به کار برده می شود و می توان برای رفع بخیه انجام داد. به دلیل تاثیر زیاد و عوارض بسیار کمی که ممکن است داشته باشد، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارد

8 دیدگاه

  1. سلام.من حدودا یکماهو نیم پیش پلاسما جت اطراف چشمم انجام دادم پوستمم روشنه.الان هممممه ی نقطه نقطه هایی که زخم بودند لک قهوه ای شدند .انگار که صورتم لک داشته 😔من خیلی بابت این موضوع ناراحتم و نمیدونم که اصن خوب میشه یا نه با پزشکم صحبت کردم گفت خوب میشه ولی خودم خییییلی بعید میدونم دقیقا اطراف چشمم پر از خالهای قهوه ای هستش.الان دوتا سول دارم اینکه اینا خوب میشن به مرور یا نه؟ اگه بله چه مدت زمان میبره؟؟؟ دوم اینکه علت این قضیه چیه؟ اپراتور وارد نبوده؟؟؟

      1. سلام وقت بخیر …من برای جای اسکار روی پوستم رفتم پلاسما رو ردش مونده باید چیکار کنم که ردش از بین بره

        1. سلام وقت بخیر
          متاسفانه با دستگاه غیر استاندارد کار انحام شده روی پوست شما، با شرکت تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  2. بله پلاسما جای زخم باقی می گذارد و در عین حال هیچ جای زخمی باقی نمی گذارد! این جمله رو خیابانی گفته ؟؟

  3. سلام من یه خال گوشتی داشتم که دکتر با پلاسما جت برداشتن اما جاش خیلی گود شده بنظرتون این گودی میمونه رو پوستم ؟میشه برم بخیه بزنن؟واقعا نگران کنندس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی