درمان چین و چروک صورت با دستگاه پلاسما و کربوکسی تراپی

تاریخ انتشار : 27 آبان 1400
نویسنده : کارن طب
کربوکسی چروک صورت

چین‌و‌چروک صورت ممکن است برای تعداد زیادی از افراد خوشایند نباشد. این تغییر شکل، تحت تاثیر عوامل مختلفی ایجاد شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، کهولت سن است. با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست صورت به مرور زمان کاهش می …

چین‌و‌چروک صورت ممکن است برای تعداد زیادی از افراد خوشایند نباشد. این تغییر شکل، تحت تاثیر عوامل مختلفی ایجاد شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، کهولت سن است. با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست صورت به مرور زمان کاهش می یابد. در نتیجه، چروک‌های متعددی به ویژه در اطراف چشم یا پیشانی ظاهر می‌شود. حتما تبلیغ کرم‌های ضد چروک را مشاهده کرده‌اید. اما به راستی، این محصولات چه قدر موثر هستند؟ تاثیر کرم‌های ضد چروک در همه افراد یکسان نیست و نمی‌توان به نتیجه آن تکیه کرد. اما به لطف روش‌هایی مانند کربوکسی‌تراپی و پلاسما پن، افسانه نابودی چین‌و‌چروک صورت به واقعیت تبدیل شده است! برای آشنایی با کربوکسی چروک صورت و پلاسما چروک صورت در ادامه با کارن طب همراه باشید.

دستگاه پرکاربرد

دستگاه کربوکسی تراپی تولید شرکت کارن طب از پیشرفته ترین و مدرن ترین دستگاه های کربوکسی تراپی موجود درایران و طراحی شده مطابق با استانداردهای روز جهانی است. شـرکت کارن طب با بهره‌مندی از متـخصصین مجرب، همواره در تلاش برای بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته و پیشگامی در زمینه فناوری‌های نوین بوده استبرای اطلاع از مشخصات و قیمت دستگاه کربوکسی تراپی کارن طب وارد لینک شوید.

پلاسما چروک صورت چیست؟

رفع چین و چروک های صورت با دستگاه پلاسماجت را پلاسما چروک صورت می‌گویند. پلاسما چین و چروک صورت از بهترین روش‌های جوانسازی پوستی به شمار می‌رود که طرفداران بسیاری دارد و نظر قشر وسیعی از افراد جامعه را به خود جلب کرده است. تقریبا اکثر زیباجویان برای رفع چین و چروک های خود به دنبال کلینیکی هستند که با روش پلاسما چروک صورت به جوانسازی پوست آن ها بپردازد و در این راه بسیاری از کلینیک‌ها را زیر و رو می‌کنند. دستگاه پلاسماجت چند کاربرد اصلی دارد و یکی از این چند کاربرد شناخته و مطرح و اساسی، درمان و رفع چین و چروک های صورت است.

این اندیکاسیون درمانی دستگاه پلاسما درست مانند اندیکاسیون لیفت لب و کوچک کردن بینی، محبوب است. در این روش دستگاه پلاسما با جمع کردن پوست به درمان چین و چروک صورت منجر می‌شود. این دستگاه با ایجاد نقاط کوچک روی پوست، باعث انقباض فوری و سریع فیبرهای پوستی می‌شود. در نتیجه این انقباض ما شاهد اثرات لیفت، بازسازی و جوانسازی روی پوست خواهیم بود. دقیقا یک جلسه پلاسمای چین و چروک صورت برای مشاهده اثرات ابتدایی کافی است.

کاربردهای پلاسما چروک صورت؟

مهم‌ترین کاربرد این متد درمانی، رفع چین و چروک های قابل مشاهده روی سطح پوست صورت و بدن است. در نتیجه شاهد لیفت، جوانسازی و بازسازی پوستی خواهیم بود. اما اگر بخواهیم این کاربردها را دسته بندی کنیم، به صورت زیر خواهد بود:

  • از بین بردن خطوط استاتیک پیشانی
  • رفع اسموک لاین‌ها
  • درمان خطوط پنجه کلاغی
  • از بین بردن خطوط نزولابیا
  • از بین بردن خطوط استریا
  • و دیگر چروک های پوستی تمام سطح بدن

کربوکسی چروک صورت چیست؟

برخی چین و چروک ها ریشه در افزایش سن دارند و محدوده وسیعی را در بر می‌گیرند. این دسته از چین و چروک ها در نتیجه افتادگی و شل شدگی پوست ایجاد می شوند و کربوکسی چروک صورت بهترین درمان برای این مدل چین و چروک های پوستی است. در روش کربوکسی چروک صورت خبری از لیفت نبوده و در عوض، تمام تمرکز این متد بر روی بهبود قابلیت ارتجاعی، افزایش الاستیسیته و در نتیجه جوانسازی پوست است. برای کربوکسی چروک صورت نیاز به هیچ گونه آمادگی خاصی نیست و به سادگی می توانید در سریع ترین زمان ممکن این درمان را آغاز کنید.

کربوکسی چروک صورت

کاربردهای کربوکسی چروک صورت چیست؟

  • بهبود و ترمیم پوست های شل گردن
  • ترمیم پوست شل و افتاده بازو
  • بهبود پوست افتاده شکم
  • تمام افتادگی ها و چین و چروک های پوستی

کربوکسی تراپی باعث ایجاد ظاهر بهتر پوست میشود

گردش خون ضعیف تا حدی باعث سلولیت، ترک های پوستی و حلقه های تیره زیر چشم است. سلول های بدن گلبول‌های قرمز همراه با اکسیژنی را که استنشاق می‌کنید، می‌گیرند و به بافت‌ها می‌برند و در نهایت دی اکسید کربن را به عنوان زباله آزاد می کنند. یک پزشک می تواند با تزریق دی اکسید کربن گردش خون را در یک منطقه خاص افزایش دهد و باعث هجوم گلبول های قرمز خون به آن ناحیه شود.

چین‌و‌چروک صورت چطور ایجاد می‌شود؟

ما نمی‌توانیم از رشد پوست و چین‌و‌چروک به طور مستقیم جلوگیری کنیم. اما روش‌هایی وجود دارد که در کنترل این وضعیت و بهبود سلامت پوست، به ما کمک می‌کنند. با افزایش سن، میزان تولید کلاژن پوست به شدت کاهش پیدا می‌کند. پوست بدون کلاژن، خاصیت ارتجاعی مناسبی ندارد! علاوه بر افزایش سن، موارد دیگری هستند که روند تولید کلاژن را کند می‌کنند. از مهم‌ترین آن ها می‌توان به قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش، سیگار کشیدن، انقباض بیش از حد عضلات صورت، رژیم غذایی نادرست، بی‌تحرکی و استفاده نکردن از روتین‌های مراقب پوست اشاره کرد. اما امروزه، پلاسما چروک صورت و کربوکسی چروک صورت با تمامی مشکلات مبارزه کرده و پوستی شاداب و جوان را به شما هدیه می‌کند.

پلاسما چروک صورت

نحوه عملکرد کربوکسی

تحقیقات نشان داده که با استفاده از کربن‌دی‌اکسید می‌توان سلول‌ها را وادار به کلاژن سازی کرد. CO2 در بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی شرکت می‌کند. هنگامی که این گاز به بافت های پوست وارد می شود، باعث افزایش اتساع بافت زیر جلدی شده و برادی کینین، سروتونین، هیستامین، کاتکول آمین‌ها و… را آزاد می‌کند. با بالا رفتن میزان گاز CO2 در ناحیه مورد نظر، خونرسانی افزایش می‌یابد.

این عملکرد، ازدیاد گاز اکسیژن را در پی خواهد داشت. فزونی اکسیژن و سایر عوامل، تولید سلول‌های جدید و کلاژن را تحریک کرده و به بهبود بافت، کاهش چین و چروک و روشن شدن پوست در نواحی تحت درمان کمک می‌کند. امروزه، کربوکسی چروک صورت به یکی از روش‌های پرطرفدار تبدیل شده که در عین ماندگاری بسیار بالا، نسبت به سایر روش‌ها ارزان تر تمام می‌شود! البته مبنای پلاسما چروک صورت نیز با کربوکسی تراپی تا حدودی مشابه است؛ زیرا هر دو فرآیند کلاژن‌سازی را تحریک می‌کنند.

آیا کربوکسی تراپی عوارض دارد؟

کربوکسی تراپی یک روش نسبتا بی‌خطر و بدون عارضه جانبی است. در طول درمان هیچ درد یا سوزشی احساس نمی‌کنید. تنها ممکن است عوارض خفیفی پیش بیاید:

  • ناراحتی خفیف ناشی از تزریق که دو تا چهار دقیقه طول بکشد
  • امکان دارد ناحیه تحت درمان واکنش التهابی نشان دهد و در اثر تحریک کلاژن کمی قرمز شود.
  • کبودی ناشی از تزریق را می‌توان تنها عارضه جانبی جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی دانست. این مشکل هم بسیار نادر بوده و تنها برای دو درصد از بیماران اتفاق می‌افتد. تمام این موارد تنها ظرف چند ساعت پس از درمان از بین می‌روند.

پلاسما چروک صورت چگونه عمل می‌کند؟

حتما شما هم نام دستگاه پلاسماپن را شنیده‌اید! امروزه، پلاسما تراپی یکی از روش‌های زیبایی کم خطر، ایمن و مقرون به صرفه است که در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. پلاسما چروک صورت توسط FDA تایید شده است. قلم‌های پلاسما انرژی الکتریکی را به جریان گاز پلاسما (حالت چهارم ماده) تبدیل می‌کنند. هنگامی که گاز پلاسما به سطح پوست شما برخورد می‌کند، پوست منقبض می‌شود. این انقباض، یک اثر سفت‌کننده را ایجاد خواهد کرد. پلاسما چروک صورت همچنین سلول‌های پوست شما را تحریک می‌کند تا تولید کلاژن و الاستین را افزایش دهند.

مزایای پلاسما

میزان خطر پایین

بدون نیاز به ایجاد برش و بخیه بر روی پوست فرد

عدم نازک شدن پوست

عدم آسیب رسانی به پوست

حداقل میزان عوارض جانبی

سرعت بالا و سهولت عمل

مقرون به صرفه بودن نسبت به عمل های جراحی تهاجمی

موارد منع پلاسما چروک

افراد مسعد ابتلا به زخم های کلئوئیدی

افرادی که از دستگاه ضربان ساز استفاده می کنند

بانوان باردار یا شیرده

افراد دارای سابقه تیره شدن پوست ( هیپرپیگمانتاسیون )

افراد مبتلا به دیابت

افراد مبتلا به مشکلات غدد لنفاوی

و …

میزان ماندگاری و تعداد جلسات مورد نیاز

درمورد میزان تاثیر و ماندگاری اثر پلاسما و کربوکسی چروک صورت نگران نباشید! اثر این روش‌ها ماندگار بوده و با رعایت دستورالعمل‌های توصیه شده توسط پزشک، به 4 یا 5 سال یا حتی بیشتر نیز خواهد رسید. تعداد جلسات مورد نیاز هم در تمامی افراد یکسان نیست و به عواملی همچون سن، میزان چین‌و‌چروک، نوع پوست و… وابسته است. در نهایت، پزشک تعداد جلسات را تعیین خواهد کرد اما به طور معمول بین 6 تا 8 جلسه درمانی برای پلاسما چروک صورت لازم است. چنین روش‌هایی بسیار مقرون به صرفه بوده و حداقل تا دو سال شما را از چین‌و‌چروک صورت دور خواهد کرد.

مزایا استفاده از کربوکسی و پلاسما

  • اولین و مهم‌ترین مزیت درمان با قلم‌پلاسما، بهبود ظاهر پوست شما است. حتی نتایج پس از اولین جلسه نیز قابل مشاهده هستند. در طی 12 هفته بعد، این نتایج مثبت همچنان رو به افزایش خواهند بود.
  • بسته به ناحیه درمان، جلسه درمانی شما 20 تا 90 دقیقه طول خواهد کشید. این میزان نسبت به سایر روش‌ها بسیار کمتر بوده و کارآمدتر است!
  • از آنجا که پلاسما چروک صورت یا کربوکسی تراپی یک‌روش غیرجراحی محسوب می‌شوند، میزان درد شما بسیار خفیف خواهد بود. استفاده از کرم‌های بی‌حسی موضعی به اندازه کافی موثر هستند.
  • برخلاف بسیاری از درمان‌های غیرجراحی جوان‌سازی، پلاسما پن و کربوکسی تراپی نتایج واقعا ماندگاری را به شما هدیه می‌کنند. البته ماندگاری به میزان روند پیری شما وابسته است اما به طور میانگین بین دو تا چهارسال باقی می‌ماند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، به شما مقاله زیر را نیز پیشنهاد می‌کنیم:

کربوکسی تراپی پوست صورت | بهترین درمان افتادگی و جوانسازی پوست صورت

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی