کربوکسی تراپی غبغب | این معضل بزرگ را به سادگی از بین ببرید

تاریخ انتشار : 2 آبان 1400
نویسنده : کارن طب
کربوکسی تراپی غبغب

غبغب چیزی بیشتر از یک لایه چربی نیست و خطری برای شما ایجاد نمی‌کند. حتی اگر از نظر پزشکی، غبغب معمولاً نشانه اختلال سلامتی نیست! اگر میزان چربی غبغب افزایش پیدا کند، ظاهری نامناسب را ایجاد می‌کند که برای بسیاری از افراد خوشایند نیست و سبب کاهش اعتماد به نفس آن‌ها خواهد شد. دلایل زیادی برای ایجاد غبغب وجود دارد اما افزایش وزن مهم‌ترین آن محسوب می‌شود. در گذشته، رفع غبغب بدون ورزش یا روش‌های سنتی امکان پذیر نبود. اما امروزه به لطف پیشرفت علم، روش‌های مختلفی به وجود آمده که کوچک‌ترین خطری برای شما نخواهد داشت. یکی از این شیوه‌های درمانی-زیبایی، کربوکسی‌تراپی غبغب نام دارد. البته رفع غبغب با لیزر نیز امکان پذیر است اما در حال حاضر شیوه کربوکسی تراپی محبوبیت بیشتری دارد. کربوکسی تراپی غبغب چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم و همچنین برای آشنایی با دستگاه کربوکسی تراپی با کارن طب همراه باشید.

علل ایجاد غبغب

  • استفاده بیش‌ از حد از تلفن‌همراه: اگر سر خود را بیش از اندازه به سمت پایین نگه دارید، نه تنها ماهیچه‌های گردن آسیب می‌بینند، بلکه غبغب شما به مرور زمان بزرگتر می‌شود.
  • بیماری‌ها: برخی از بیماری‌ها می‌تواند بر اندازه غبغب شما تاثیر داشته‌باشد. کم‌کاری تیروئید، کوشینگ، اختلالات کلیوی، التهاب غدد‌ بزاقی و عفونت سینوسی از این موارد هستند. در چنین مواقعی، غبغب به صورت ناگهانی ایجاد می‌شود و ارتباطی به رژیم غذایی یا ورزش ندارد.
  • افزایش وزن یا بی تحرکی: افزایش وزن یا سبک زندگی کم‌تحرک ممکن است باعث برجسته‌شدن چانه و غبغب شود.
  • کهولت سن و افتادگی پوست: این امر به ویژه در زنان پس از یائسگی شایع است و باعث ایجاد غبغب یا شل‌شدن پوست در ناحیه چانه و گردن خواهد شد.
  • ژنتیک: جالب است بدانید به عقیده برخی از منابع، غبغب ژنتیکی است و از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شود.

رفع غبغب

رفع غبغب با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی در سال 1932 توسط پزشکان فرانسوی هنگام بالن درمانی مورد استفاده قرار گرفت. این گاز در درمان مشکلات مفصلی، اختلالت گردش خون و در برخی بیماران مبتلا به بیماری های سیستمیک عروقی و قلبی مورد استفاده قرار گرفت. با گذشت زمان، پزشکان متوجه شدند که کربوکسی تراپی تاثیر مثبتی بر زیبایی پوست دارد. شاید از خود بپرسید که این کار چگونه انجام می شود؟ در بافت بدن، دی اکسید کربن با مولکول های آب واکنش نشان داده و اسید کربنیک مولکولی تشکیل می شود. این اسید pH بافت را کاهش خواهد داد. طبق اثر بور- هرچه PH پایین تر باشد، پیوند بین هموگلوبین و اکسیژن ضعیف تر می شود. در نتیجه، میزان آزاد سازی اکسیژن از هموگلوبین به مرور افزایش می یابد. با انجام تعداد واکنش دیگر، اکسیداسیون چربی ها از سلول های چربی فعال خواهد شد. با همین مکانیسم، کربوکسی تراپی برای رفع غبغب مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض جانبی

کربوکسی‌تراپی غبغب عارضه خاصی ندارد. این روش یکی از کم‌خطرترین شیوه‌های درمانی-زیبایی محسوب می‌شود. البته در حین تزریق، ممکن است احساس گرما داشته باشید. تورم و قرمزی پس از تزریق هم کاملا عادی است و به مرور کاهش پیدا می‌کند. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، احتمال بروز کبودی و تورم افزایش پیدا خواهد‌کرد. البته مهارت و تبحر پزشک نیز در این امر بسیار دخیل است، پس حتما در انتخاب پزشک دقت کنید.

درمان غبغب

آیا کربوکسی تراپی غبغب دردناک است؟

گاز CO2 با استفاده از یک سوزن بسیار نازک تزریق می‌شود. هنگام ورود سوزن ممکن است یک درد مختصر حس کنید که قابل تحمل است. البته میزان درد وابسته به محل درمان می باشد و از قسمتی به قسمت دیگر متفاوت خواهد بود. این که بگوییم کربوکسی تراپی اصلا دردناک نیست، دور از حقیقت است! اما درد حاصل از سوزن‌ها به قدری کم است که می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

غبغب

تعداد جلسات مورد نیاز

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای رفع غبغب برای همه افراد یکسان نیست. یکی از مهم‌ترین عامل‌ها، میزان چربی نهفته در ناحیه غبغب و چانه است. هرچه این مقدار بیشتر باشد، شما به جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت. طول جلسات کربوکسی‌تراپی بین 10 تا 30 دقیقه متغیر است. برای مشاهده کامل نتیجه معمولا بین 6 تا 9 جلسه درمانی پیشنهاد می‌شود. البته لازم نیست که هرهفته به کلینیک مراجعه کنید! بین جلسات کربوکسی‌تراپی حداقل دو هفته فاصله وجود دارد.

رفع غبغب با لیزر

علاوه بر کربوکسی‌تراپی، لیزر درمانی نیز برای از بین‌بردن غبغب مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از بهترین مزایای رفع غبغب با لیزر این است که تنها در یک جلسه می‌توان تاثیر فراوانی را مشاهده کرد. در حقیقت، پرتو لیزر سبب لیفت پوست ناحیه غبغب می‌شود. این روش دوران نقاهت ندارد و به راحتی می‌توانید فعالیت خود را از سر بگیرید. رفع غبغب با لیزر، عارضه‌ای به دنبال ندارد، تنها ممکن است در ناحیه مورد نظر، احساس گرما داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی