کربوکسی تراپی سلولیت | درمان قطعی سلولیت

تاریخ انتشار : 5 آبان 1400
نویسنده : کارن طب
کربوکسی تراپی سلولیت

درمان سلولیت با کربوکسی ‌تراپی یکی از بهترین و مدرن‌ترین تکنیک‌هایی است که می‌تواند ظاهر سلولیت را به‌طرز چشمگیری بهبود بخشد. کربوکسی‌تراپی می‌تواند سلول‌های چربی را از بین ببرد، همچنین با شلی پوست مبارزه کرده و روند پیری را کاهش …

درمان سلولیت با کربوکسی ‌تراپی یکی از بهترین و مدرن‌ترین تکنیک‌هایی است که می‌تواند ظاهر سلولیت را به‌طرز چشمگیری بهبود بخشد. کربوکسی‌تراپی می‌تواند سلول‌های چربی را از بین ببرد، همچنین با شلی پوست مبارزه کرده و روند پیری را کاهش می‌دهد. نتایج اولیه تقریباً بلافاصله پس از اولین جلسه کربوکسی تراپی مشاهده می‌شود. همانطور که از اسمش پیداست، در این روش از گاز کربن‌دی‌اکسید استفاده می‌کنیم. شاید از خود بپرسید که کربوکسی‌تراپی چیست و چگونه به بهبود گردش خون کمک می‌کند؟ در ادامه به بررسی این‌سوال و راه‌های درمانی سلولیت می‌پردازیم. با کارن طب همراه باشید.همچنین برای اطلاع از مشخصات و قیمت دستگاه کربوکسی تراپی کارن طب وارد لینک شوید.

سلولیت (Cellulite) چیست؟

سلولیت (که در برخی از منابع پوست پرتقالی نیز نامیده می شود) یک بیماری پوستی بسیار شایع است که باعث ایجاد برآمدگی پوستی یا گودی در ران‌ها، باسن و شکم می‌شود. این بیماری ضرری ندارد اما زیبایی پوست را از بین می‌برد. سلولیت می‌تواند بر مردان و زنان تأثیر بگذارد، اما به دلیل تفاوت‌های فیزیکی مانند توزیع چربی، این حالت در زنان شایع‌تر است. بین 80 تا 90 درصد زنان ممکن است در برهه‌ای از زندگی خود سلولیت را تجربه کنند. شدت سلولیت معمولا در سه گرید توصیف می شود. این طبقه بندی در سال 2009 بیان شد:

  • گرید یک: هنگام دراز کشیدن و ایستادن، پوستی صاف دارید.
  • گرید دو: هنگام دراز کشیدن پوستی صاف دارید ، اما در حالت ایستاده کمی گودی ظاهر می شود.
  • گرید سه: گودی یا برآمدگی پوست هنگام ایستادن و دراز کشیدن قابل مشاهده است.

عوامل ایجاد Cellulite

شاید تصور کنید که سلولیت تنها در افراد چاق ظاهر می شود، اما ممکن است این حالت در افراد لاغر نیز به وجود بیاید. اکثر زنان سالم و فعال که به رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی پایبند هستند نیز از سلولیت پوست ران شکایت می کنند. هنوز هیچ دلیل واضح و مشخصی برای سلولیت یافت نشده است. رسوبات چربی شرایط را تشدید می کند اما چربی خود عامل اصلی نیست! ساختار پوست، اختلالات هورمونی، کهولت سن و ژنتیک از مهم ترین عوامل تشدید کننده سلولیت هستند. امروز درمان سلولیت با لیزر یا کربوکسی‌تراپی در سراسر جهان گسترش پیدا کرده‌است.

سلولیت

رفع سلولیت بدن با کربوکسی تراپی

کاربردها و عوارض کربوکسی تراپی بسیار گسترده است اما در ارتباط با درمان پوست پرتقالی در طی جلسات کربوکسی‌تراپی با گاز کربن‌دی‌اکسید سر و کار داریم. این گاز به وسیله سوزن‌های مزوتراپی به زیر پوست تزریق می‌شود. پس از تزریق، سطح دی‌اکسید‌کربن در ناحیه مورد نظر افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه میزان گردش خون بالا ‌رفته و در فضای میان سلولی، مبادله O2 و CO2  صورت می‌گیرد. چنین مبادله‌ای در نهایت منجر به تحریک سلول‌ها جهت تولید کلاژن و رشته‌های الاستین خواهد شد. به این ترتیب، کربوکسی‌تراپی برای رفع سلولیت پا یا سایر مناطق بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش، غیر تهاجمی است و آسیبی به بدن وارد نمی‌کند. این تبادل‌گاز، امکان استفاده از اکسیژن را برای واکنش‌های متابولیک از جمله احتراق‌چربی (مکانیزمی که اندازه چربی ها را کاهش می‌دهد، یک فرایند فیزیولوژیکی اکسیداسیون لیپولیتیک) ممکن می‌سازد.

عوارض جانبی

نگران نباشید! عوارض‌جانبی کربوکسی تراپی سلولیت به شدت محدود هستند و پس از مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند. تزریق دی‌اکسید‌کربن باعث تورم فوری ناحیه تحت‌ درمان خواهد‌شد، با این حال پس از گذشت چند لحظه دوباره جذب می‌شود. قرمزی ناشی از ورود سوزن به پوست را نیز می‌توان در دسته عوارض‌جانبی قرار داد. با توجه به نوع بافت پوست ممکن است کبودی، درد و التهاب را تجربه کنید. البته قبل از انجام کربوکسی‌تراپی، پزشک وضعیت کلی بدن شما را بررسی می‌کند؛ زیرا انجام این روش در افراد باردار، بیماران قلبی یا تنفسی، کم‌خونی شدید، دیابت، نارسایی کبد و بیماری‌های عفونی ممنوع است.

دستورالعمل پیش از درمان

  • اگر سابقه تبخال دارید، لطفاً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • حداقل 24 ساعت قبل از درمان، مشروبات الکلی مصرف نکنید (الکل ممکن است خون را رقیق کند و خطر کبودی را افزایش دهد)
  • در صورت امکان به مدت 2 هفته قبل از جلسه کربوکسی تراپی از داروهای ضدالتهاب یا رقیق کننده خون خودداری کنید.
  • نتایج حاصل از کربوکسی تراپی سلولیت تقریباً 4 تا 7 روز بعد ظاهر می شود. بهتر است قبل از شروع درمان با پزشک خود مشورت داشته باشید.
  • حتماً صبحانه خود را به صورت کامل میل کنید.
  • مصرف Retin-A را 2 روز قبل و 2 روز پس از درمان قطع کنید.

طول درمان کربوکسی تراپی

تعداد جلسات کربوکسی‌تراپی برای سلولیت از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نمی‌توان تعداد یکسانی را برای همه در نظرگرفت. همچنین، ناحیه پوستی مورد نظر نیز از عوامل تعیین‌کننده است. به طور مثال ممکن است برای رفع سلولیت پا، در مقایسه با کربوکسی‌تراپی صورت به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید. هر جلسه معمولا بین 15 الی 30 دقیقه طول می‌کشد. در اوایل درمان، یک یا دوبار در هر هفته به کربوکسی‌تراپی نیاز دارید. با گذشت زمان، تعداد جلسات کمتر خواهد‌شد و در فاصله زمانی بیشتری انجام می‌شود. هر دوره درمانی معمولا بین 8 تا 12 ماه به طول می‌انجامد.

درمان سلولیت

قیمت کربوکسی تراپی سلولیت

تعداد جلسات مورد نیاز، وسعت ناحیه تزریق، تخصص پزشک و میزان‌حساسیت و آسیب‌دیدگی پوست از عوامل تعیین‌کننده در قیمت کربوکسی‌تراپی هستند. اما با توجه به ماندگاری‌ بالا و کم‌خطر بودن این روش، کربوکسی‌تراپی یک شیوه‌درمانی مقرون به‌صرفه محسوب می‌شود. همچنین در صورت تجویز کرم و لوسیون ها توسط پزشک، میزان هزینه شما افزایش پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی