کربوکسی تراپی جوانسازی| بهترین درمان افتادگی پوستی

تاریخ انتشار : 28 مهر 1400
نویسنده : کارن طب
جوانسازی

روش جوانسازی پوست ، یک روش عالی برای دور شدن از آثار پیری و چین وچروک پوست می ‌باشد. این روش سال هاست که مورد استفاده قرار می‌ گیرد. روش جوان سازی پوست بیشتر برای کم کردن چین و چروک و همچنین شل شدن پوست صورت که حتی ممکن است در سنین پایین ایجاد شود، به کار برده می ‌شود. شل شدن پوست صورت ممکن است دلایل مختلفی مانند ژنتیک یا فیزیک فرد داشته باشد. اگر شما به دنبال درمان شلی پوست یا درمان افتادگی پوست درهر سنی هستید، کربوکسی تراپی پوست صورت می ‌تواند یکی از راهکارهای جوانسازی پوست شما باشد. با شروع سن چهل سالگی، پوست صورت و گردن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌ دهند و شروع به شل شدن و در نتیجه افتادگی پوست می‌ کنند. شل شدن پوست از آن جایی که سن را بیشتر نشان می ‌دهد، برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. روش‌ های زیادی برای درمان افتادگی پوست و حل این مشکلات مورد استفاده قرار گرفته است. روش کربوکسی تراپی پوست را می ‌توان در این میان یکی از بهترین روش‌ های درمان افتادگی پوست نام برد که از جمله روش های غیر تهاجمی می‌ باشد. در ادامه با کارن طب همراه باشید تا به طور مختصر شما را با مشخصات و قیمت دستگاه کربوکسی آشنا کنیم.

کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست

با ظهور کربوکسی تراپی تحول عظیمی در دنیای زیبایی شناسی به وجود آمد. افتادگی پوست صورت، گردن، دست‌ ها، بازوها و بسیاری نواحی دیگر بدن با این روش از بین می‌ رود. پوست نواحی شل شده با این روش محکم و سفت می ‌شود و جلوه جوانی به شما برمی ‌گردد. در این روش، پزشک با وارد کردن یک سوزن بسیار کوچک در این مناطق، گاز دی اکسید کربن را وارد بدن می‌ کند. گاز دی اکسید کربن، باعث واکنش بدن می ‌شود و در نتیجه بدن با فرستادن گلبول ‌های قرمز خون به این نواحی باعث افزایش گردش خون و خون‌ رسانی می ‌شود. در این روش به بدن کمک می ‌شود تا فیبرهای کلاژن بیشتری در ناحیه مورد نظر تولید کند. در طول درمان با این تکنیک، واکنش بدن به این شیوه درمان باعث سفت شدن پوست و درمان شلی پوست می ‌شود. درمان شلی پوست یکی از دغدغه های افراد است. حفظ زیبایی و جوانی و پیدا کردن اکسیری برای آن یکی از موضوع‌ های مهم پزشکان زیبایی در طول قرن ‌ها بوده است. روش کربوکسی تراپی پوست یک تکنیک برای جوان سازی پوست با کمترین تهاجم می ‌باشد. زمان درمان در این روش معمولاً بین پانزده تا سی دقیقه می‌ باشد. در طول این زمان هر جایی که احساس ناراحتی کردید باید به پزشک خود اطلاع دهید تا روند درمان را برای شما متوقف کند.

جوان سازی

درمان افتادگی پوست با دستگاه کربوکسی تراپی

دستگاه کربوکسی تراپی اداره و کنترل گاز دی اکسید کربن را بر عهده دارد. در این دستگاه یک مخزن تعبیه شده است که گاز اکسیژن از آن توسط لوله‌ های پلاستیکی خارج می ‌شود. میزان خروجی گاز دی اکسید کربن توسط پزشک تنظیم می ‌شود. گاز از تنظیم کننده جریان به سمت لوله استریلی هدایت می ‌شود که دارای یک فیلتر در خروجی آن می‌ باشد. نقش این فیلتر جلوگیری از ورود هرگونه ناخالصی به درون لوله ‌ها می ‌باشد. گاز خالص از طریق سوزن‌ های کوچک به زیر پوست تزریق می ‌شود.

واکنش بدن به این درمان

پس از ورود گاز دی اکسید کربن به بدن، در نقاط تزریق به علت تحریک پوست، فرآیند کلاژن سازی صورت می‌ گیرد. فرآیند کلاژن سازی و تجدید سلول ‌های پوست را جوانسازی پوست می ‌نامند. این روش در درمان افتادگی شکم، پهلو، باسن، ران و گردن نیز کاربرد زیادی دارد.

هزینه کربوکسی تراپی پوست صورت

هزینه این درمان نسبت به سایر درمان‌ ها برای درمان افتادگی پوست نسبتاً کمتر است. استفاده از دی اکسید کربن هزینه این درمان  را کم کرده است.

پوست سالم

طول درمان به چه صورتی است؟

کربوکسی تراپی مانند هر روش درمانی دیگری نیازمند جلسات متوالی می ‌باشد. مسلم است اگر طول درمان کامل نشود، ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید.

  • طول درمان معمولاً بین 6 تا 12 هفته طول می‌ کشد.
  • هر جلسه کربوکسی تراپی بین 15 تا 30 دقیقه طول می‌ کشد.
  • این درمان یک روش دائمی نیست، اما با توجه به نتیجه ای که از بدن افراد مختلف به دست آمده است، نتیجه آن بین 6 ماه تا 2 سال در بدن افراد باقی می ‌ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌ توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید.

درمان افتادگی پوست در نواحی زیر بغل و بازوها نیز از درمان کربوکسی تراپی برای درمان جوانسازی پوست می‌ باشد.

درمان افتادگی پوست

 

روش جوانسازی پوست با دستگاه کربوکسی

زمانی که دی‌اکسید کربن به لایه‌ ای از پوست تزریق می‌ شود، سلول‌ های بدن نسبت به ورود این گاز از خود واکنش نشان می‌ دهند. زمانی ‌که دی اکسیدکربن وارد بدن می‌ شود، کمبود اکسیژن در بدن که سوخت اساسی سلول‌ ها می‌ باشد، به شدت احساس می ‌شود. در این حالت بدن به حالت بازسازی و ترمیم درمی ‌آید و مواد مغذی را به محل تزریق دی اکسیدکربن می‌ رساند. همچنین در این روش تهاجمی سلول‌ های جدیدی ساخته می‌ شود زیرا با تحریک این سلول ‌ها، کلاژن سازی که یک راه حل ایده آل برای درمان شلی پوست است رخ می‌ دهد. پوست جوان و بافت‌ های تازه و محکم، نتیجه این روش جوانسازی پوست می‌ باشد.

سن مناسب برای این درمان

تفاوت‌ های ژنتیکی باعث تغییرات در پوست و شل شدن آن در سنین مختلف می ‌شود. این تفاوت‌ ها باعث می‌ شود که افراد در سنین زیر 40 سال هم به دنبال درمان شلی پوست باشند. مسائل ژنتیکی، روش تغذیه افراد، رژیم‌ های غلط و سبک زندگی بر شل شدن پوست تأثیر زیادی دارد. جوانسازی پوست شاید یکی از روش ‌هایی باشد که این عوامل تخریب پوست را تا حدودی کاهش دهد. پس برای روش درمانی با کربوکسی سن خاصی مد نظر نیست و تمامی افرادی که خواهان جوانی و زیبایی پوست خود هستند، در گروه مخاطبان هدف برای این تکنیک قرار دارند. همان طور که اشاره کردیم افتادگی پوست ممکن است در بسیاری از نقاط بدن صورت بگیرد و این روش یکی از بهترین روش‌ ها برای درمان سفت شدن پوست می ‌باشد. بی عارضه بودن روش کربوکسی، این روش را به یکی از محبوب ترین تکنیک ‌ها برای درمان افتادگی پوست تبدیل کرده است. سفت شدن پوست در تمامی نقاط بدن از فواید این روش درمانی تهاجمی می‌ باشد و همچنین خارج شدن گاز دی اکسید کربن به صورت کاملاً طبیعی از فواید دیگر این روش می‌ باشد.

جوانسازی پوست

سوالات متداول

اگر سوالی غیر از این موارد برای شما پیش آمده است، آن را کامنت کنید تا با ورود کامنت شما به داخل مقاله، این سوال پاسخ داده شود.

آیا روش کربوکسی تراپی پوست برای من مناسب است؟

بسیاری از افرادی که برای درمان شلی پوست خود اقدام کرده اند، نسبت به مؤثر بودن این روش تردید داشته‌ اند. در پاسخ به این افراد باید بگوییم تا زمانی که بدن شما نسبت به دارو و تغذیه پیشنهادی واکنش صحیح نشان می ‌دهد می‌ توانید به روند درمان ادامه داده و به درمان شلی پوست خود امیدوار باشید.

ما به افرادی با سنین بالای 65 سال  توصیه بالا را می کنیم اما اگر در سنین کمتر از 65 سال قرار دارید، میزان تأثیرگذاری این روش بیش از 85% می ‌باشد. ناگفته نماند که شرایط بدنی خاص بعضی از افراد در این میان می‌ تواند استثناء باشد.

نتیجه پس از چند جلسه نمایان می ‌شود؟

معمولاً پس از چند جلسه تغییرات نمایان می‌ شود مگر در مواردی که نیاز به کم کردن چربی در آن موضع و ترمیم پوست باشد مانند نواحی شکم، ممکن است این روند کمی زمان ‌بر تر از نواحی دیگر بشود.

در روش جوانسازی صورت مراجعه‌ کنندگان باید به این نکته که تا پایان روش درمان، جلسات کربوکسی تراپی پوست صورت خود را متوقف نکنند، توجه کنند. در غیر این صورت نتایج مورد انتظار حاصل نمی‌ شود.

جوانسازی

آیا در این روش نیاز به بستری شدن دارم؟

خیر، یکی از وجه تمایزهای این روش با بقیه روش‌ های تهاجمی این است که شما تحت هیچ گونه جراحی پلاستیک قرار نمی ‌گیرید. طول درمان معمولاً تا 3 ماه ممکن است طول بکشد اما در این دوران می ‌توانید به زندگی روزمره خودتان ادامه دهید و تغییری در برنامه ‌هایتان ایجاد نمی ‌شود.

تفاوت روش کربوکسی تراپی پوست با بقیه روش‌ های جوانسازی چیست؟

–  برخلاف عمل ‌های زیبایی نیاز به بیهوشی و جراحی ندارد.

– نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی نمی ‌باشد.

– در این روش از مواد شیمیایی استفاده ای نمی ‌شود.

– تزریق گاز دی اکسید کربن به علت تولید طبیعی در بدن هیچ عوارضی را در پی نخواهد داشت.

– با روش‌ هایی مانند پلاسما پن که برای از بین بردن چین و چروک صورت انجام می‌ شود تداخلی نخواهد داشت.

تمامی این مزایا باعث شده است که استفاده از این دستگاه یک روش عالی برای درمان شلی پوست محسوب شود و موجب جوان سازی پوست شود.

درمان چروک پوست

کربوکسی تراپی پوست در چه نقاطی از بدن کاربرد بیشتری دارد؟

این روش در صورت، شکم و پهلو، بازوها، ران و باسن بیشتر از دیگر نقاط بدن کاربرد دارد. با این روش شما می‌ توانید بدون هیچ عارضه‌ ای و همچنین خطری به نتیجه دلخواه خود برسید. روش کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش‌ های درمان شلی پوست است و با استفاده از بهترین دستگاه‌ ها، پزشکان متخصص شما را به شکل مورد علاقه خود خواهد رساند. هزینه کم و طبیعی بودن گاز دی اکسید کربن در بدن این روش را به یکی از پرکاربردترین روش‌ های جوانسازی در سال‌ های اخیر تبدیل کرده است. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای آشنایی با روش بی نظیر از بین بردن چین و چروک های صورت با استفاده از دستگاه کربوکسی، مقاله کربوکسی چروک صورت را از دست ندهید.

2 دیدگاه

  1. مطلب بسیار مفیدی بود. خیلی ها هستن که هزینه خیلی زیادی رو بابت جوانسازی و درمان افتادگی پوستشون میدن و شاید حتی نتیجه ای هم نگیرن. خیلی خوبه که میشه با هزینه کمتر با این روش بهترین نتیجه رو گرفت.

    1. سلام خدمت شما همراه عزیز کارن طب، ممنون که برای مطالعه این مطلب وقت گذاشتین، بله دقیقا همینطوره، کربوکسی تراپی پوست بهترین راه برای درمان افتادگی پوسته که خیلی از افراد تا امروز از این روش جواب گرفتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی