بهترین درمان ترک پوستی | مزایای درمان استرچ مارک با کربوکسی تراپی پوست

تاریخ انتشار : 28 مهر 1400
نویسنده : کارن طب
استرچ مارک

کربوکسی تراپی پوست یکی از جدیدترین شیوه‌های درمانی و زیبایی است که امروزه در اکثر کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته قابل به ذکر است نوع دستگاه مورد استفاده اهمیت زیادی دارد و برای اطلاع از قیمت دستگاه کربوکسی می‌توانید …

کربوکسی تراپی پوست یکی از جدیدترین شیوه‌های درمانی و زیبایی است که امروزه در اکثر کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته قابل به ذکر است نوع دستگاه مورد استفاده اهمیت زیادی دارد و برای اطلاع از قیمت دستگاه کربوکسی می‌توانید وارد لینک شوید. این روش با بهبود متابولیسم و پرفیوژن بافت موضعی، به درمان ترک پوستی کمک می‌کند (وارد شدن مواد غذایی و مایع به داخل بافت، پرفیوژن نام دارد). این درمان اکثرا موثر و سریع عمل می‌کند. تصور نکنید که این حالت تنها در افراد مسن ایجاد می‌شود! ترک پوستی، بسیاری از مردان، زنان و حتی نوجوانان را درگیر خود کرده است. آن ها اغلب به صورت رگه‌های قرمز، بنفش یا سفید در برخی از نقاط بدن مثل لگن، شکم، سینه و ران ظاهر می شوند. عوامل مختلفی در ایجاد ترک پوستی دخیل هستند. اعتماد به نفس خود را از دست ندهید! در ادامه مطلب با یک راه حل موثر و مقرون به صرفه آشنا خواهید شد پس با کارن طب همراه باشید.

استرچ مارک

ترک پوستی چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

ترک پوستی یا استرچ مارک ، نوعی زخم است و زمانی ایجاد می‌شود که پوست بیش از حد مجاز و با سرعت کشیده شود. این تغییر ناگهانی، به رشته‌های کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌رساند و سبب پارگی آن ها خواهد شد. در نتیجه علائم ترک بر روی پوست ظاهر می‌شود. نشانه‌های ترک پوستی در ابتدا به صورت نوارهای دراز مایل به قرمز یا بنفش نمایان شده و بعضا دارای فرورفتگی نیز هستند. ممکن است علائم ترک پوستی با گذشت زمان کاهش پیدا کند. برخی از افراد تصور می کنند که هیچ روشی برای درمان استرچ مارک وجود ندارد! در حالی که پیشرفت علم، امکانات گسترده ای را در اختیار ما قرار داده است. کربوکسی تراپی پوست، یکی از این روش هاست که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

درمان استرچ مارک

علل ایجاد ترک پوستی یا استرچ مارک

ترک پوستی زمانی رخ می‌دهد که بدن شما به هر دلیلی سریع رشد کند. کلاژن پروتئینی است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. در صورت کاهش میزان کلاژن، پوست مستعد ترک پوستی خواهد شد، در نتیجه میزان انعطاف پذیری و ارتجاع پوست کاهش می‌یابد. البته امروزه درمان ترک پوستی به سادگی امکان‌پذیر است. از مهم‌ترین دلایل ابتلا به استرچ مارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سریع وزن (این امر هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد)
  • در نتیجه کشیدگی پوست و افزایش هورمون‌ها در دوره بارداری، رشته‌های پروتئینی پوست ضعیف می‌شود. البته با کاهش وزن بعد از تولد نوزاد می‌توان تا حدی ترک پوستی را کنترل کرد.
  • جراحی افزایش سایز سینه (پروتز سینه)
  • افزایش میزان استروئید در بدن
  • سندرم مارفان، یک بیماری ژنتیکی است که فیبرهای پوست شما را ضعیف کرده و باعث رشد غیر معمول آن‌ها می شود.
  • سندرم Ehlers-Danlos (EDS)، در این بیماری تولید کلاژن با اختلال مواجه می‌شود.

ترک پوست

اثر کربوکسی تراپی بر درمان ترک پوستی

کربوکسی تراپی پوست از بهترین روش‌های درمانی ترک پوست محسوب می‌شود. در این روش گاز دی اکسید کربن را با استفاده از سوزن مزوتراپی، به زیر پوست تزریق می کنند. در نتیجه، گردش خون در ناحیه مورد نظر افزایش می‌یابد؛ سلول‌ها مجبور به جمع آوری CO2 و انتشار اکسیژن خواهند شد. با افزایش میزان اکسیژن و گردش خون، سلول‌ها الاستین و کلاژن بیشتری می‌سازند. نهایتا استرچ مارک یا ترک پوستی، تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند. تعداد جلسات این روش در افراد مختلف، متفاوت است و بستگی به نظر و صلاح دید متخصص دارد. در این رابطه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

کربوکسی تراپی پوست

مزایای استفاده از کربوکسی تراپی برای ترک پوستی

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کربوکسی این است که ترک پوستی شما را به مرور زمان محو می کند، بدون اینکه درد یا زحمت زیادی را تحمل کنید! این روش، دوران نقاهت خاصی ندارد و می‌توانید به راحتی، فعالیت های سبک خود را از سر بگیرید. البته مراقبت‌هایی لازم است که حتما باید انجام بگیرد. کربوکسی تراپی پوست باعث می‌شود که پوست ناحیه مورد نظر، روشن تر به نظر برسد. به دلیل افزایش کلاژن سازی پوست، خاصیت ارتجاعی پوست افزایش یافته و سفت‌تر می‌شود.

ترک پوستی یا استرچ مارک

عوارض کربوکسی تراپی پوست

درمان استرچ مارک، قبل از دستگاه کربوکسی دور از انتظار بود. اما امروزه تنها در چند جلسه کوتاه، می‌توانیم از شر ترک پوستی خلاص شویم. در نظر داشته باشید که این روش درمانی، هیچ عارضه‌ای ندارد. تنها ممکن است در ناحیه مورد نظر، کمی احساس سوزش یا گرما داشته باشید که به مرور زمان برطرف خواهد شد. کربوکسی تراپی درواقع نوعی مزو تراپی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و با کم ترین میزانآسیب احتمالی، بهترین تاثیر را بر مشکلات پوستی می گذارد.

مراقب‌های لازم بعد از کربوکسی تراپی

  • از حرکت یا ماساژ قابل توجه ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت از انجام تمرینات سنگین بپرهیزید.
  • تا 72 ساعت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از مصرف مقادیر زیاد الکل یا نمک برای جلوگیری از تورم خودداری کنید.
  • اگر درد زیادی داشتید، استفاده از استامینوفن بلامانع است.
  • اگر تورم دارید، رو به بالا بخوابید.
  • در صورت تورم، استفاده از کمپرس سرد (15 دقیقه در یک ساعت) مجاز است.

9 دیدگاه

  1. ممنون از مطالب خوبتون. استرچ مارک مشکل خیلی هاست که اکثرا هم دنبال درمانش هستن.

    1. سلام وقت بخیر . ممنون که برای مطالعه این مطلب وقت گذاشتین، بله دقیقا مشکل بسیاری از افراده و به سادگی با روش کربوکسی تراپی این مشکل حل میشه . باز هم به وبسایت ما سر بزنید

  2. اطلاعات خوبی بود. ممنون. فقط اینکه آیا اثر کربوکسی تراپی دائمی هستش؟ چه قدر ماندگاری داره؟

    1. سلام و وقت بخیر خدمت شما
      ممنون از اینکه برای مطالعه این مطلب وقت گذاشتین و بسیار خرسندیم که این مطلب برای شما مفید بوده.
      در جواب سوال باید بدونید که خیر دائمی نیست اما طولانی مدته و بسته به نوع زندگی افراد، این تایم متغیره
      باز هم به وبسایت ما سر بزنید

  3. سلام خسته نباشید
    من پشت پا و دست‌هام ترک پوستی بنفش دارم
    بعد تو اینترنت فیلم‌تزریق کربوکسی رو دیدم ک حین تزریق جت‌های ترک متورم میشه و باد میکنه میخاستم بدونم اون از بین‌میره؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارن-طب

بیشتر بخوانید

دیدن همه

کلیه حقوق وبسایت برای کارن طب محفوظ است. طراحی و توسعه توسط ایده‌چی